Wiggle wiggle wiggle - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu Wiggle wiggle wiggle - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu

Wiggle wiggle wiggle

Door: cheerioirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

31 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Heee! :D

Ja toch op tijd weer een verslag!
Deze week heb ik alleen niet echt veel meegemaakt.. Het komt eigenlijk neer op het volgende:
Ik ben erachter gekomen dat ik warm kan douchen in m'n flat, dat ik al bijna 2 weken illegaal naar werk fietste, dat er aan het eind van mijn straat een stripclub zit, dat je kunt auto rijden zonder armen, dat met 2 mensen in een kleine kamer toch echt ondoebaar (is dat een woord?) is, dat iemand kan huilen omdat ik teveel slaap nodig heb, dat ik het Nl'se voedsel mis, dat naar stonede mensen kijken echt geniaal is, dat je niets aan je 230 pond op je bankrekening hebt zonder pinpas, dat kort zwart haar me nog best goed staat (zie foto)en dat het zonnige weer is opgehouden.

Dat en meer, in deze nieuwe episode van Cheerioirene's blog.

Om bij het begin te beginnen:
Ik had tot nu toe lauw gedouched omdat mijn douche de warme kant verkeerd aangeeft.. Dus ik draaide de hele tijd naar links, maar blijkbaar werkt die kant niet want het water bleef de hele tijd dezelfde temperatuur dus ik dacht dat het niet anders kon. Totdat ik eergister een keer de andere kant op draaide :D ik heb mijn haar blonder gemaakt met een sprayding, dus misschien ligt het daar aan..

Ik fietste illegaal naar werk omdat ik altijd een afslag nam die alleen voor auto's vanaf de andere kant was. En daar kwam ik ook pas achter na 2 weken, toen ik eindelijk doorhad dat er naar mij getoeterd en geroepen werd. Misschien valt mijn oplettendheid te verklaren door mijn wakkerheid om half 7 's ochtends. Oh en om 11 uur 's ochtens, 4 uur 's middags en half 11 's avonds...... Hmmm.

Ik vond op wonderbaarlijke wijze uit dat ik ongeveer naast een stripclub woon. Ik loop namelijk elke dag langs een huis met verdonkerde ruiten, met in de tuin een groot bord met 'WIGGLE' er op. Voor de deur bevinden zich altijd ontzettend enge mannetjes die je liever niet in het donker tegenkomt. En in het licht trouwens ook niet. Het zijn namelijk echt van die typetjes waarvan je ogen letterlijk pijn doen.. Ik kwam erachter dat het een stripclub is omdat een van deze schoonheden voor de deur vroeg of ik daar niet wilde werken. (Is dat een belediging of een compliment??) Vervolgens kwamen er een paar van die danseressen naar buiten en toen drong het pas tot me door waar ik eigenlijk voor stond! Ik geloof niet dat ik ooit zo hard gerend heb. Man ik ben echt slim bezig deze week. Maar nu loop ik daar dus liever niet meer langs zonder capuchon over mijn hoofd.
Ik heb trouwens een deze hele week al een liedje in mijn hoofd dankzij het uitgaan waarin nogal veel 'Wiggle wiggle wiggle' in voorkomt, namelijk 'I'm sexy and I know it' van LMFAO (http://www.youtube.com/watch?v=wMMTIksFxbQ -> zie 2min12).

Op mijn werk was het leuker dan vorige week, want ik kon eindelijk meer zelfstandig werken en hoefde niet alles meer te vragen aan mijn collega's. Ook was ik daardoor zelf wat rustiger en had ik tijd om met de gasten te praten. Er was een man zonder armen met zijn zoon, en wauw die man verdient echt respect! Echt geweldig hoe hij zich heeft aangepast. Het eten snijt hij eerst keurig met zijn mes in zijn mond en vervolgens pakt hij zijn vork met zijn voet en begint zo te eten. Ook gebruikt hij zijn bestek om dingen dichterbij te schuiven. Hij was ook grappig, want toen ik hem een broodje aanbood zei hij: 'Do you never leave or what?!' en vervolgens hadden we een gezellig gesprek over Nederland. Later die middag was ik in shock want we zagen hem voorbij rijden in een auto!!! En dan dus zonder handen aan stuur (logisch ja..), maar geen idee hoe hij dat voor elkaar kreeg :o

Thuis in mijn flatje was het ook niet helemaal rustig deze week. Ik heb namelijk ruzie gehad met Jennifer (roommate)! Zij maakte me namelijk voor de zoveelste keer wakker.. Dit keer door op mijn bed te gaan staan om het raam open - en vervolgens weer dicht - te doen (!!!!). Dat voor mij echt de druppel! Toen dus boos geworden en ruzie gemaakt. Ook de volgende dag was het niet beter, want ik wilde 's middags slapen en zij had haar muziek keihard aanstaan en het licht aan. Dus ik vroeg of ze beide uit wilde doen, maar dat kon niet want 'she had stuff to do'. Dus ik vroeg of ze in de woonkamer wilde gaan zitten, maar ook dat kon niet......
Vervolgens heeft Jennifer gehuild tegen Carlos dat wij alle drie (Carlos, Marek en ik) teveel slapen en dat ze geen leven heeft in deze flat en blablabla. Dus toen zei ze dat ze wilde verhuizen!! :D iedereen blij!!
Verder ging het de dagen daarna wel beter, want Jennifer en ik praatten alleen het minimale met elkaar en zij was veel weg en ik was veel weg, dus dat is wel prima nu.
(Maar ik hoop nog steeds wel dat ze gaat verhuizen..)

Ik heb ook uitgevonden in de supermarkten dat ze hier in Engeland geen normale tomatensoep verkopen! :( Ze hebben alleen 'cream of tomato soup' dat is hier echt niet lekker! Ik heb er per ongeluk wel een 4-pack van gekocht..
Verder hoef ik hier zelf niet veel eten te kopen, want ik kan de meeste maaltijden op werk eten. Dat wordt door echte chefs bereid, en is dus ook super lekker! (Vooral de crumbles die ze maken met appel, peer en mango, daar zou ik een moord voor plegen!!)
Ook hebben ze in de supermarkten ontzettend veel van het merk Mars, maar de bekende Mars zelf zie je hier bijna tot helemaal niet! Dat is toch raar?!
En ik vind het apart dat Lays hier Walkers heet.. Waarom verandert dat per land?
Oh en dinsdag maakte echt mijn verblijf hier in Bournemouth een stuk dragelijker, want ik vond puur Hollandse stroopwafels in de Lidl :D :D :D (Mijn medeklanten keken me wel raar aan toen ik keihard 'YESS!!!' door de winkel schreeuwde..)

En vandaag ben ik erachter gekomen dat ik geen wiet nodig heb om een hele middag dubbel te liggen van het lachen om niets. Het was namelijk echt briljant met Carlos en Marek, zij waren stoned en ik niet. Marek had een soort drilpudding en Carlos at hem in een hap op, vervolgens had Marek een nieuwe op een bordje en die flubberde er bijna af, waardoor ze allebei een lachstuip hadden. En ik ook, want ze waren echt geniaal xD gelukkig heb ik het gefilmd, zodat jullie ook mee kunnen genieten met deze onzin :D
Oh en ik zal ook een foto uploaden van mijn prachtige werkoutfit, omdat een paar van jullie daarom gevraagd hadden. Ik hem speciaal daarvoor mee naar huis genomen, terwijl dat eigenlijk helemaal niet mag! Wat ik wel niet voor jullie over heb!
En ik heb ook een foto met Carlos' zwarte pruik, die hij op moest voor halloween op zijn werk :p

Ook ben ik vandaag naar de bank geweest, omdat ik een paar weken geleden een bankaccount heb geopend voor werk, maar mijn pinpas komt maar niet... Dus nu heb ik een nieuwe aangevraagd! Ik heb meteen even gevraagd hoeveel er op mijn rekening stond, en dat is 230 pond (=270 euro ongeveer) en dat verdien ik dus per week!! :D ik word rijk!!

En deze week heeft het ongeveer alleen maar geregend.. Echt jammer, want het was zulk mooi weer daarvoor! :( Maar gelukkig is het nog steeds niet echt koud en waait het ook niet hard :D

Woehoe! Weer een blog geschreven! :) het was wel een beetje een onsamenhangend verhaal dit keer, maar dat waren vooral de dingen die ik nog moest vertellen :p en nu ga ik even de foto's en filmpjes uploaden, en verder:

Happy Halloween!!

Xxxxxx

• 31 Oktober 2011 - 23:25

Aline:

Irene, weer een geniaal verhaal!! Als je hotelcarriere mislukt kun je altijd nog schrijfster of levenskunstenaar worden. Volgens mij kan je er heel rijk mee worden :)

• 31 Oktober 2011 - 23:27

Aline:

Irene, weer een geniaal verhaal. Als je hotelcarriere mislukt kan je altijd nog schrijfster of levenskunstenaar worden. Kun je denk ik heel rijk mee worden. :)

• 31 Oktober 2011 - 23:28

Aline:

ohhwww sorry, dubbele boeking. Zag niet dat ie al geplaatst was. t Is al een beetje laat....

• 01 November 2011 - 00:12

Irene Van Der Heden:

Hahaha dankjewel en wie weet! Ik vind het in ieder geval leuk om te doen :) En het is inderdaad een beetje laat.. Ik ga maar eens slapen :p

• 01 November 2011 - 08:33

Ida:

Aw, je uniform staat lief! Of werkkleding, of hoe het ook heet... Wel vervelend van dat meisje! Hopelijk vertrekt ze snel. XX

• 01 November 2011 - 20:37

Andrea:

Hee Irene;
    Nou leuke outfit hoor ;) staat sjiek!

Oh ja Lays - Walkers, haha ik moest eerst ook even kijken. Zie je daar ook alles met VINGEGAR? IT'S SO DISGUSTING! haha

Ohh en ik vond ook stroopwafels (helaas mini's) ik was ook gelijk vrolijk en.. schreeuwde het ook bijna uit :P werd ook gelijk aangekeken :P
    Mensen waren wel erg vrolijk als ik zei als ik uit NL kwam ;)

ohh balen dat je ruzie hebt; kweet dat je dat niet leuk vind... balen...
    Take a deep breath.. relax
    en hopen dat ze weg gaat dan?
    xx

• 08 November 2011 - 07:06

Marleen Tensen:

Wwooow, ik zie nu pas de foto's van je uniform!! Pff, dan is ons schooluniform zelfs nog mooier, vooral dat strikje is erg grappig xD
    Enne, hier in NZ hebben we een internationale afdeling, met: vlokken, hagelslag, mayonnaise, stroopwafels, speculaas, bokkepootjes, sandwich spread, en nog veel meer., gek he? Allemaal Euroshopper en AH spullen, erg grappig:p
    En hoe disgusting Andrea de salt&vinegar chips vindt, zo lekker vind iedereen (incl. mezelf) ze hier!
    Komt er snel weer een nieuwe blog??
    Xx.

• 08 November 2011 - 09:47

Andrea:

sorry ik vind ze gewoon niet te eten haha die chips XD

• 10 November 2011 - 16:52

Irene Van Der Heden:

Haha bedankt iedereen :)
    En wow super nice van die afdeling Marleentje!! Wou dat ik dat hier had! Ze hebben hier niet eens kaneel in de Lidl... dat is toch vreemd?
    Maar er komt indeed een nieuwe blog, ga hem namelijk nu (of iig vandaag) maken :D xxxx

• 25 November 2011 - 08:36

Anna:

Uniform is super cute! En wie is die stonede gast:D? Xxx

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Heee iedereen!

Zoals de meesten van jullie weten ga ik dit jaar niet naar school, maar naar Engeland om te werken.
Dit was eigenlijk niet mijn eerste plan, want ik wilde graag naar de Hotelschool.
Helaas was ik om een paar 'kleine' redenen afgewezen (te jong, te onervaren, te onzeker..)
Omdat ik deze school toch wel echt de leukste vind, koos ik ervoor om een tussenjaar te nemen en het volgend jaar nog een keer te proberen bij de selectiedagen.

En nu is het bijna zo ver, ik ga naar Engeland over minder dan een week!
Ik ga daar werken in het restaurant van hotel The Hermitage in Bournemouth.
Het lijkt me een geweldige ervaring en een goede kans om mijn afwijzingspunten te verbeteren (ouder word ik vanzelf natuurlijk, maar ervaring en meer zekerheid kan Engeland mij zeker bieden).

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel erg spannend.
Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje op reis ga en meteen op mezelf ga wonen.
Eng natuurlijk, maar ik kan ook niet wachten om eindelijk uit huis te gaan (sorry mam :p).

Nu nog wat voorbereidingen doen, en over een maand is het dan zo ver!
England, here I come!

Xxxx Irene

*extended version*

Ondertussen ben ik aangenomen op Hotelschool Maastricht, maar heb ik nog een paar maanden voor het begint. De studie start namelijk op 1 februari 2013. En omdat ik tot dan toch niets te doen heb en me thuis lichtelijk verveelde, besloot ik weer terug te gaan naar het immer gezellige Bournemouth!