The adventures aren't over yet! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu The adventures aren't over yet! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu

The adventures aren't over yet!

Door: cheerioirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Lieve iedereen,


Wat gaat de tijd snel! Ik zie net dat mijn vorige blog alweer 2 maanden geleden is, terwijl ik toch het idee had dat het nog niet zo lang geleden was dat ik over mijn avonturen heb verteld.. Maar wees niet bang, sinds februari heb ik weer genoeg meegemaakt om deze blog mee te vullen! Van dakloosheid tot politieconflicten en van vrieskou tot heerlijk strandweer! Helaas wel een stukje minder positief dan de awesome blog van vorige keer.. Let’s get started:

In februari ben ik voor een midweek naar Nederland op vakantie geweest, was super leuk om iedereen weer te zien :) maar ik was wel echt weer blij om weer terug te gaan naar Engeland, want ik ben het nog lang niet zat.

Verder ben ik voor het eerst (en hopelijk voor het laatst!) dakloos geweest! Als 18 jarige dakloos in het buitenland.. Ik neem aan dat de meesten van jullie dat al gehoord hebben, maar ik zal nog een keer uitgebreid vertellen hoe het daartoe kwam:

Het begon allemaal met Marek. Serieus, hij is het begin van bijna al het kwaad dat me hier is overkomen. Hij is, of nou ja was, een van mijn beste vrienden. Helaas is zijn leven nogal in de ban van de drugs.. Het moment waarop het mis ging met hem was toen hij zijn huidige drugsvrienden ontmoette. Dat was zo ongeveer rond kerst. Sinds die tijd ging hij steeds meer met hen om en kwam hij soms meer dan een week niet thuis, en als hij dan eindelijk weer eens kwam sliep hij 2 of 3 dagen achter elkaar! Een keer vertelde hij dat hij een week lang maar 1x had ontbeten en verder niks (behalve drugs) heeft gegeten! Je kunt je voorstellen hoe hij eruit zag! Ik dacht echt dat hij dood zou gaan.. Toen op een gegeven moment werd hij ontslagen op zijn werk omdat hij daar ookal een week niet naartoe was gegaan. Toen kreeg hij daardoor ruzie met zijn moeder zodat hij niet meer met haar praatte. Daardoor was hij depressief en nam nog meer drugs om zijn problemen te vergeten... En zo ging het nog een tijd door en toen had hij geen geld meer.. Toen probeerde hij 70 pond van mij te lenen maar ik heb nee gezegd.. Ik zei dat hij eerst maar op zoek moest naar een baan. Maar in plaats daarvan leende hij het geld van een aantal anderen totdat die het ook niet meer wilde geven.
Toen liep hij 3 weken achter met de huur en kwam onze huisbaas.... Hij zei dat Marek voor de volgende dag 7 uur moest vertrekken. Toen namen ze zijn laptop en externe harde schijf mee als compensatie voor het niet betaalde bedrag. De volgende dag in de avond liet ik Marek huilend achter toen ik naar werk moest.. Het was zo zielig. Hij had echt veel problemen en hij had opeens niets meer.. Natuurlijk zijn eigen schuld, maar hij verdiende toch wel wat beters. ’s Avonds smste hij dat onze huisbaas hem en zijn vrienden beschuldigd had van Heroïne gebruik in de flat en dat hij had gezegd dat een van Marek’s vrienden een pimp was en een ander helemaal onder invloed was van drugs. Dat was allemaal niet waar, en ik had zoiets van, okee het is 1 punt dat je hem uit huis kickt, een ander punt dat je zijn laptop inneemt, maar dat was toch wel meer dan genoeg? Marek had al genoeg problemen en dan gaan ze hem nog van alles aan lopen klagen. Ik had toen mijn huisbaas gebeld om te vragen waarom ze zeiden dat hij Heroïne gebruikte in de flat.
Want dat was serieus niet zo, Marek heeft nooit meer dan wiet gebruikt in onze flat. En die wiet was voor onze huisbaas geen probleem, hij verkocht zelfs wiet aan Carlos en Marek.. Alle andere drugs gebruikte Marek bij zijn vrienden en daar wist mijn huisbaas niets van.
Maar blijkbaar werd het niet geaccepteerd dat ik een van mijn vrienden probeerde te helpen. Mijn huisbaas kwam die avond en zei dat ik tot zondag had om de flat te verlaten!! Zo maar bam opeens. En dat terwijl ik altijd op tijd betaalde, nooit any drugs heb genomen en de enige was die het huis schoon hield. Echt ik kon niks uitbrengen en ik heb flink gehuild die avond.. Gelukkig was Gaëtan er om me te steunen. Toen had ik dus 4 dagen om een nieuwe flat te vinden. Oh en ik verloor mijn fiets ook, want die leende ik van mijn huisbaas.. -.- en helaas waren die 4 dagen gewone werkdagen en had ik niet veel tijd om alles uit te zoeken.
En een van die 4 dagen ging ik een dagje naar Oxford met Marlies. Dat was gelukkig heel gezellig en Oxford is echt een leuke stad. Niet echt veel Engelsen, want iedereen is buitenlands ongeveer :p Toen ’s avonds weer naar huis om vervolgens naar een feest te gaan met Gaëtan. Alle narigheid was helaas nog niet over, eerst mijn wanten gestolen en vervolgens mijn jas en sjaal!! En het vroor behoorlijk die avond.. Stomme Engelsen! Dat zij nou uitgaan zonder jas betekent niet dat ze andermans jassen mee mogen nemen... Echt ik was zo boos! En natuurlijk had ik mijn dikste truien al naar Nederland gebracht toen ik op vakantie was daar en kon ik die week geen normale nieuwe jas vinden in de winkels :s ik ben dus elke ochtend half dood gevroren :( arme ik..

Op werk was iedereen gelukkig heel begripvol en steunend, ik kon bij iedereen wel terecht op de bank. En chef Sam bood me gratis zijn fiets aan tot ik vertrek :) wel leuk hoor dat iedereen zo meelevend en behulpzaam is :) Na een paar dagen zei Michael dat hij nog wel een kamer wist in een huis in Springbourne (ongeveer 15 minuten van het centrum op de fiets). Daar ben ik toen met Sevda heen gegaan, en de kamer was klein maar ik had iets nodig dus ik heb toen maar meteen ja gezegd.

En daar zit ik nu dus nog. Ik ben er alleen niet echt blij mee, want in mijn oude flat zat ik midden in het centrum en had ik een grote kamer voor mezelf en mijn flatmates waren mijn beste vrienden. En hier heb ik nu een mini kamer waar ik alleen maar op mijn bed kan zitten. En ik kan ongeveer overal bij vanuit mijn bed.. En we hebben geen woonkamer. En er is geen tafel of stoel in de keuken om aan t e eten :s en ik zie mijn flatmates nooit want ik werk ’s ochtends en ’s avonds en zij werken ’s middags. Het enige dat ik weet is dat ze allemaal Slovaaks zijn. Serieus, ik heb ze maar ongeveer 5x gesproken terwijl ik hier nu al bijna 4 weken woon! Het enige voordeel van mijn kamer is dat het zo goedkoop is! Maar 200 pond per maand. Dat scheelt dus wel weer.

Verder had ik nog een raar avontuur vorige week. Dit is het verhaal van mijn statusupdate van Facebook over de politie en de smokende Saudi Arabiërs :D je zult nu vast benieuwd zijn xD
Als eerste, ik heb niks gedaan!
Ik had een paar dagen vrij en een van mijn vrienden, Elena uit Rusland, stuurde me een berichtje of ik wilde afspreken. Toen vertelde ze me dat ze wat problemen had, omdat zij namelijk ook uit haar huis was gekickt (ze woonde in een hotel en ze moest de kamer uit omdat het zomer seizoen begint en het hotel de kamer nodig heeft voor de gasten; een hele andere reden dan bi jmij dus) en dat ze tijdens het uitgaan 200 pond, haar passport en pinpas verloren was!!! Echt naar, maar dat is nog niet het eind van het verhaal. Ze vertelde dat ze, toen ze de volgende dag op weg was naar het politie bureau, een ‘kennis’ tegenkwam die vroeg of ze haar passport was verloren. Zij natuurlijk blij, maar the guy, een 40 jarige Turk genaamd Edi met 2 kinderen, zei dat een van zijn vrienden haar passport op dat moment had en dat hij het niet aan hem wilde geven, maar het haar persoonlijk wilde teruggeven. Hij gaf haar wel haar pinpas terug. Toen wilde ze in contact komen met de gast, maar hij nam nooit zijn telefoon op. Edi zei vervolgens dat de gast in Londen woont en dat hij 1000 pond van Elena wil voordat hij haar pasport terug geeft!!!! Echt what the hell! What kind of people walk on this earth?! We geloofden trouwens al niet dat die vriend van Edi bestaat, we verdenken Edi ervan dat hij zelf het geld wil en net doet alsof hij het passport zelf niet heeft.Toen ben ik met haar naar het politiebureau gegaan en 2 aardige (en sexy ^^) politieagenten gingen met ons naar de winkel van Edi om hem te ondervragen. Hij was zelf niet aanwezig, maar zijn vrouw wel. Daar moesten wij voor de deur in de politieauto blijven, en het was stikheet en de ramen konden natuurlijk niet open en de deuren zaten op slot..Toen na een tijd kwamen de agenten terug en ze zeiden dat de vrouw zei dat ze niet de vrouw was van Edi en dat ze hem niet kende -.- echt zo dom, dat maakt het alleen maar verdachter! Toen zeiden ze dat ze tegen haar hadden gezegd dat Edi 1 dag heeft om het aan de politie te geven en dan zouden ze hem niet arresteren. Zo niet, dan zouden ze hem kunnen arresteren voor blackmailing (het faceook account van zijn zogenaamde vriend was namelijk nep).
Maar ondertussen is er alweer een week voorbij en heeft de politie nog niets ondernomen :S Arme Elena! Ze zei dat ze haar vandaag terug zullen bellen. Ik ben benieuwd!
Verder had ik die avond met haar en een paar vrienden uit Saudi Arabië afgesproken. Het was echt een hele gezellige avond met veel Malibu en wiet :p en de volgende dag weer lekker op het strand gelegen met hen :) leuk leuk!

En over 2 weken zouden mijn 6 maanden Engeland alweer voorbij zijn.. Zouden, ja, want voor degenen die het nog niet weten: ik ga van de zomer weer terug! Op werk vroeg Robert (de manager waarvan ik dacht dat ie mij haatte) of ik terug wilde komen, en ik had zoiets van ja, waarom eigenlijk niet? Ik ga in Nederland toch niets belangrijks doen tot het eind van de zomer! En ik heb ook helemaal geen zin om naar huis te gaan.. Natuurlijk is het leuk om iedereen weer te zien, maar iedereen is er ook over een paar maanden nog wel (neem ik aan!). Van mijn vrienden in Engeland moet ik daarentegen afscheid nemen en wie weet zie ik ze nooit meer! Dat is een raar idee ! Ik heb nu dus maar een maand ‘vakantie’ in Nederland, en vervolgens ga ik rond de 16e van mei weer retour naar Bournemouth! Happy me!
Als je je nu afvraagt waarom ik dan niet gewoon in Engeland blijf tot eind juli, dat is omdat ik 2 selectiedagen van de hotelschool heb in die maand dat ik naar Nederland kom. Het leek me vrij zinloos en geldverspilling om 2x heen en weer te vliegen voor een paar selectiedagen, en daarbij ben ik ook wel toe aan een vakantie! :D

Op werk is alles nog steeds super gezellig, ik voel me echt helemaal thuis daar. Iedereen is echt geweldig! Mijn collega serveersters zijn super lief, de bar guys zijn heel aardig en de chefs zijn geniaal x) Ik ben nog steeds de enige 18 jarige en de rest is nog steeds allemaal rond de 30, maar dat is geen probleem verder! Laatst gaf een van de chefs een bbq en toen nodigde ze mij ook uit. Alleen was ik toen blijkbaar de enige vrouwelijke kandidaat :p maar ik voelde me vereerd hoor :p En het was echt geweldig weer dus we waren allemaal lekker verbrand in zijn achtertuin xD
Ik ben ook goede vrienden met mijn Poolse collegas. 1 van hen is 38, maar gewoon een vriendin van me. Ze gaat ook wel eens mee uit en laatst bleef ik bij haar logeren en toen hebben we om 3 uur ’s ochtends een taart gebakken. :p Het rare idee vind ik dat ze mijn moeder zou kunnen zijn!! :p
En de andere is 30 en daarmee doe ik ook veel leuke dingen. Laatst hebben we een lekker dagje strand, Mac Donald’s en cinema gehad :)

Verder vind ik het zo vet dat ik nu letterlijk vrienden van over de hele wereld heb! Uit Frankrijk, Brazilië, Colombia, Duitsland, Rusland, Slowakije, Tsjechië, Polen, Turkije, Saudi Arabië, Italië, Spanje en natuurlijk Engeland en Nederland! Klinkt goed toch? :D En ik blijf nieuwe mensen ontmoeten! Zo leuk om van iedereen wat te leren! Ik kan nu al basis Russisch en Slovaaks en Gaëtan helpt me met Frans :D dus het is niet alleen goed voor mijn Engels dat ik hier ben!

Zo, we zijn weer bij het eind gekomen een van mijn ondertussen laatste blogs!
Dankjewel voor het lezen en tot de volgende keer maar weer :D

Liefs, Irene

  • 06 April 2012 - 13:53

    Andrea:

    Je vermaakt me toch weer elke keer als ik een blog van jou lees.
    <3

  • 06 April 2012 - 14:00

    Milanne:

    Heel leuk om alles te lezen! Xx

  • 07 April 2012 - 11:02

    Marleen:

    superleuk om te lezen, je bent echt goed in blogs schrijven :) we gaan gauw skypen!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Heee iedereen!

Zoals de meesten van jullie weten ga ik dit jaar niet naar school, maar naar Engeland om te werken.
Dit was eigenlijk niet mijn eerste plan, want ik wilde graag naar de Hotelschool.
Helaas was ik om een paar 'kleine' redenen afgewezen (te jong, te onervaren, te onzeker..)
Omdat ik deze school toch wel echt de leukste vind, koos ik ervoor om een tussenjaar te nemen en het volgend jaar nog een keer te proberen bij de selectiedagen.

En nu is het bijna zo ver, ik ga naar Engeland over minder dan een week!
Ik ga daar werken in het restaurant van hotel The Hermitage in Bournemouth.
Het lijkt me een geweldige ervaring en een goede kans om mijn afwijzingspunten te verbeteren (ouder word ik vanzelf natuurlijk, maar ervaring en meer zekerheid kan Engeland mij zeker bieden).

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel erg spannend.
Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje op reis ga en meteen op mezelf ga wonen.
Eng natuurlijk, maar ik kan ook niet wachten om eindelijk uit huis te gaan (sorry mam :p).

Nu nog wat voorbereidingen doen, en over een maand is het dan zo ver!
England, here I come!

Xxxx Irene

*extended version*

Ondertussen ben ik aangenomen op Hotelschool Maastricht, maar heb ik nog een paar maanden voor het begint. De studie start namelijk op 1 februari 2013. En omdat ik tot dan toch niets te doen heb en me thuis lichtelijk verveelde, besloot ik weer terug te gaan naar het immer gezellige Bournemouth!

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2012

I'm (finally) back!

06 April 2012

The adventures aren't over yet!

31 Januari 2012

Awesome life is awesome!

20 December 2011

December

24 November 2011

Sleepless in Bournemouth
Irene

Ik houd van het buitenland! Ik houd van reizen, nieuwe culturen, mensen en talen leren kennen. Via deze blog laat ik jullie weten watvoor avonturen ik beleef tijdens mijn grote reizen en stages en kan ik later teruglezen wat ik allemaal heb meegemaakt!

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 13778

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Madrid 2014-2015

09 Oktober 2011 - 08 Januari 2013

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Landen bezocht: