Awesome life is awesome! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu Awesome life is awesome! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu

Awesome life is awesome!

Door: cheerioirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

31 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Lieve iedereen,

Ik kan jullie vertellen dat mijn leven hier waarschijnlijk far more awesome is dan dat van jullie. >:D
Zonder overdrijven en arrogante bedoelingen. Kort samengevat woon ik namelijk met 2 super leuke huisgenoten (1 gay en 1 sexy) midden in het bruisende uitgaanscentrum van een internationale studentenstad aan het strand en de zee en heb ik een goede baan in een 4-sterren hotel die niet alleen goed is voor mijn toekomst, maar er ook voor zorgt dat ik rijk word en bergen nieuwe mensen ontmoet. Oh yeah!

Zo, nu jullie over jullie eigen leven hebben nagedacht begin ik met een soort van chronologische volgorde van de gebeurtenissen vanaf kerst! Zo lang heb ik al niet geschreven.. Ernstig!

We beginnen met niet zo’n leuk begin:

“DE KERSTFEESTEN”
Kerst op werk was echt een verschrikking. In de week van kerst tot Oud en Nieuw had ik 14 shifts. In een normale werkweek heb ik er 10, en dat is al ongeveer 45 tot 50 uur, dus kun je nagaan hoe veel dit was. En de uren waren nog langer, omdat de kerstfeesten ’s avonds uit ongeveer 220 mensen bestonden, dus we waren soms om 11 uur/ half 12 klaar. En dan moest je de volgende dag weer om 6:45 op werk staan omeen werkdag van 15 uur te doen.... Rond kerst was ik langer in het hotel dan thuis. Ik geloof niet dat ik me nooit zó kut heb gevoeld als toen. Maar aan de andere kant, we werden toen wel dubbel betaald en het was ook wel volhoudbaar door mijn leuke collega’s en de gezellige gasten die die week in het hotel waren. Ik heb hier ook nog nooit zoveel fooi gekregen als die week :p eigenlijk moeten we alle fooi die we krijgen aan Charles of Sarah geven (en daar krijgen we dan later een deel van), maar ik had toen best wat fooi zelf gehouden omdat een paar gasten een bedankkaartje aan mij hadden geschreven en 20 pond in een envelop gedaan. Ik bedoel, dat was letterlijk aan míj opgedragen, ik vond niet dat ik dat aan Charles hoefde te geven... Toch?!
En na kerst kwam Oud en Nieuw.. En dat was echt een nare avond. Eerst weer fijn een gewerkt tot 11 uur ’s avonds, en vervolgens ging ik met Anna naar het strand om het vuurwerk te zien. Alleen er miste 1 ding, namelijk het vuurwerk.. Er was letterlijk maar een groepje van 4 mensen die een paar vuurpijlen random in het rond schoten. En in het rond betekende niet eens omhoog, dus het was nog gevaarlijk ook. Toen gingen we uit, maar daar was ook al niks aan want alle Engelsen waren voor middernacht al helemaal lam, waardoor ze ontzettend irritant waren en er niks aan was. Ik lag dus om half 3 weer in mijn bed met een super missend gevoel naar huis... Huil huil En toen de volgende ochtend weer vrolijk naar werk om daar 12 uur door te brengen........ Soms heb ik de behoefte om iets stuk te maken.

En dan zou je denken dat de kerstfeesten wel over zouden zijn, maar nee hoor niet getreurd! Ze gaan namelijk nog steeds door, in fact, over een paar uur moet ik weer een kerstfeest bedienen! Soms denk ik echt dat die Engelsen niet goed bij hun hoofd zijn. Wie geeft er nou een kerstfeest in februari? Ja ik weet dat het 31 januari is vandaag, maar morgen hebben we ook een kerstfeest en dan is het wel februari :p

Oh en ik heb ook super leuke kerstkaarten gekregen die nu allemaal op mijn muur hangen! :D ze zijn te leuk om ze er af te halen, dus ik laat ze lekker hangen. En ja ik ben misschien ook wel gewoon te lui om ze eraf te halen.
Hierbij even wat credits voor: mijn oma, Adriana, Charles, mrs. Trail, Marek, mijn neef, Andrea, Myrna, Marlies, Denise en Marleen! Dankjulliewel! :D

Okee, genoeg over kerst, we gaan door naar een ander niet zo’n leuk stuk:

“HET VAARWEL”

Sinds vorige maand heb ik afscheid moeten nemen van Iwona, Chloé, Carlos, Anna, Aafke en over een week ook van Marit... Dat vind ik heel jammer, want dat betekent waarschijnlijk dat ik het grootste gedeelte van hen nooit meer zie... Dat is een vreemd gevoel, want zij behoorden echt tot een groot gedeelte van mijn leven hier. Chloé, Anna en Marit zijn/waren mijn beste vrienden hier.
Maar Marit en Aafke zie ik hopelijk weer in Nederland, en misschien zelfs op de hotelschool, want zij willen allebei naar dezelfde! Alleen wil ik het liefst naar de vestiging in Amsterdam en zij allebei naar Den Haag, maar als ik daar terecht zou komen vind ik dat ook niet erg.
Dus we zullen zien. Verder is Iwona trouwens een paar dagen geleden weer terug gekomen naar Bourney, dus daar ben ik wel heel blij mee. Zij werkte bij mij in het hotel, en ze wil nu ook daar weer terug komen, maar dat kan waarschijnlijk niet omdat we al genoeg serveersters hebben

En dan nu! Het leuke gedeelte! Hoera!

“LA FAMILLE, LES FÊTES EN LES PERSONNES”

Deze maand zijn mijn ouders, broers en zus langsgekomen! Het eerste weekend van januari kwamen mijn ouders en mijn broers voor een weekend. Het was echt raar om ze weer te zien en ook om weer Nederlands te praten. Met mijn Nederlandse vrienden hier praat ik namelijk letterlijk alleen Engels :D (tenzij we een woord niet weten natuurlijk :P). Het was wel een zwaar weekend, want naast de leuke dingen die ik met hen had gedaan, zoals Bournemouth verkennen, naar een apencentrum, een super oud kasteel verkend (eigenlijk alleen de ruïne, maar het was wel echt indrukwekkend), eten in mijn hotel en poolen, had ik ook nog een afscheidsfeestje van Aafke en een logeerpartijtje (hehe) bij Marit, want die was jarig.

En toen een week later kwam mijn zus! Zij kwam 10 dagen, maar net in een rotweek op werk (namelijk de énige drukke week in januari, waardoor ik dus niet helemaal vrij kon krijgen..) maar gelukkig hadden we de eerste paar dagen naast mijn werk wel genoeg tijd om flink uit te gaan in Bourney. Een avond waren we uitgegaan met Adriana, de toetjeschef van werk :) dat was echt een gezellige avond. Adriana is 28 en ze is getrouwd, maar ze is echt geweldig en we gingen naar een dansclub voor jongeren :p verder zijn we nog met haar naar de film geweest en wezen shoppen :D heel gezellig allemaal! En een andere avond ging ik alleen met Gree naar een club en dat was echt een rare avond met bergen grappige en aparte Engelse jongens. Het blijft me een stelletje hoor! Maaar details blijven buiten de blog . :p en vervolgens hadden we 3 dagen om naar Isle of Wight en Londen te gaan! Lekker in goedkope hotels in het centrum en feesten en midnight sightseeing. :D Ook overdag sightseeing hoor, don’t worry. We hadden een hotelkamer vlakbij een van de centrale stations, dus dat was vrij makkelijk. Ook konden we vanuit de hotelkamer de “London Eye” zien. Aah Londen is zo’n mooie stad! Eens, als ik rijk ben, ga ik daar sowieso wonen.
The Big Ben, The London Eye, The Towerbridge, the people, the city, I LOVE IT!
We waren ook uitgegaan in Londen, maar wow dat was echt gestoord!! Ik heb op een avond nog nooit zoveel jongens afgewezen als toen. Ze waren alleen ook echt handtastelijk, dus op een gegeven moment rende ik letterlijk over de dansvloer om maar niet aangerand te worden :p heel aparte ervaring kan ik je vertellen. De jongens hier zijn echt zo anders dan in Nederland!

Alle feestjes hier zijn nog steeds erg.. uitbundig. Op werk sta ik bekend als party-girl... Maar dat komt volgens mij ook vooral omdat de rest te oud is om naar deze hoeveelheid feestjes te gaan :p
Een van de laatste avonden met Anna ontmoetten we een paar Engelse jongens waarmee we naar het Casino gingen om 3 uur ’s ochtends. Altijd leuk. Ik was trouwens nog nooit in het Casino geweest, dus dat maakte het al helemaal geniaal. Ik heb alleen niks (van mijn eigen geld hehehehe) uitgegeven! Oh en ze zongen ook een liedje voor me: “Come on Irene”. Eigenlijk heet het liedje “Come onEileen”, maar alle Engelsen zingen Irene. Dat had ik nog nooit eerder gehoor, maar blijkbaar is het erg bekend. En sinds die avond zingen ineens alle chefs op werk en sommige gasten het voor me! Vrij apart, niet? Het zit trouwens zo in je hoofd: http://www.youtube.com/watch?v=oc-P8oDuS0Q . Sorry :p

Verder waren er nog een paar interessante feestjes van werk, maar daar vertel ik de volgende keer wel over, anders lijkt het net alsof ik niets anders doe dan feesten hier :p en morgen heb ik weer een feest van werk, dus dan kan ik daar de volgende keer ook over schrijven!

“DE FLAT”

Sinds Carlos weg is woonde ik dus samen met Marek in onze flat. En sinds die tijd heeft Marek nogal wat rare vrienden gemaakt. Allemaal gay, niet dat dat raar is, maar het is gewoon een vreemd stelletje. Ik noem een constant stonede 55 jarige, een aantal travestieten en allemaal drugsgebruikers. Een van die vrienden gaf hem Grindr, dat is applicatie voor je telefoon waarmee hij gays in de neighbourhood kan vinden xD een keer heeft hij daarmee een rare gast ontmoet, hij was in onze flat en hij was helemaal weg van Marek. Hij zei alleen ongeveer niks en het enige wat hij deed was Marek’s hand pakken en er aan ruiken........... Dat was echt heel eng. 0.o En 3 weken geleden, kreeg Marek een vriendje, Alex. Een 22 jarige Colombiaan/biër? Ze hebben toen een week non-stop samen gewoond in onze woonkamer, toen kregen ze ruzie. :p en sindsdien gaat het een beetje berg op en berg af. Maar ik hoop dat ze samen blijven want ze zijn echt super schattig samen!!

En omdat Carlos weg is, hebben we sinds vorige week een nieuwe flatmate. Een hele aardige Franse rechtenstudent van 23. Hij zit bij de reddingsbrigade en hij heeft een groentefobie. Ja, je leest het goed, een groentefobie. Hij wil wel groentes eten maar hij kan het niet xD hahaha het was echt geweldig hoe hij voordeed wat er gebeurt als hij een groente probeert te eten xD arme jongen :p en zijn accent is ook erg leuk (en sexy), hij heeft vooral moeite met het woord “I thought”, hij denkt dat het “I sog” is XD hahaha :p en hij is zo lekker typisch Frans met zijn camembert xD hij zei dat ie heel veel gaat kopen en in de koelkast leggen, en toen ik zei dat ik het dan weg zou gooien was ie geshockeerd xD oh en hij wil dat ik schrijf dat hij een goede kok is. Daar heb ik nog niks van gemerkt, maar hij belooft dat ie vanavond wat voor me gaat maken. Ik ben benieuwd :p

“TOT SLOT”

Van Irina hoorde ik dat het lijkt alsof ik in een soap speel. Zo kijk ik nu ook een beetje naar mijn leven hier :p ik kan niet precies het verhaal vertellen waardoor zij dat vond , want sommige dingen zijn niet geschikt om in een algemene blog te verschijnen. Maar laten we zeggen dat het komt door de mensen die ik hier ontmoet en de dingen die ik meemaak. Ik vermaak me hier nog wel even! En hoewel ik iedereen natuurlijk erg mis zie ik er eigenlijk een beetje best wel tegenop om over 2.5 maanden alweer naar huis te gaan!

Sorry voor de lange blog, maar ik ga me dit keer niet voornemen om eerder een nieuwe te schrijven. Na de vorige werktedat namelijk ook niet :p
Dus hierbij tot ooit! Ik beloofwel dat ik er nog minimaal 2 schrijf voordat ik weer naar huis ga xD

Xxxxx en liefs! Irene

• 02 Februari 2012 - 10:31

Herman:

Geniaal verhaal weer!!!
    Gaat lekker met dat leventje daar. Geniet ervan verder!

• 02 Februari 2012 - 12:28

Andrea:

Heerlijk weer zo'n lang verhaal, hilarisch om t elke keer te lezen :)
    dikke kus!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Heee iedereen!

Zoals de meesten van jullie weten ga ik dit jaar niet naar school, maar naar Engeland om te werken.
Dit was eigenlijk niet mijn eerste plan, want ik wilde graag naar de Hotelschool.
Helaas was ik om een paar 'kleine' redenen afgewezen (te jong, te onervaren, te onzeker..)
Omdat ik deze school toch wel echt de leukste vind, koos ik ervoor om een tussenjaar te nemen en het volgend jaar nog een keer te proberen bij de selectiedagen.

En nu is het bijna zo ver, ik ga naar Engeland over minder dan een week!
Ik ga daar werken in het restaurant van hotel The Hermitage in Bournemouth.
Het lijkt me een geweldige ervaring en een goede kans om mijn afwijzingspunten te verbeteren (ouder word ik vanzelf natuurlijk, maar ervaring en meer zekerheid kan Engeland mij zeker bieden).

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel erg spannend.
Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje op reis ga en meteen op mezelf ga wonen.
Eng natuurlijk, maar ik kan ook niet wachten om eindelijk uit huis te gaan (sorry mam :p).

Nu nog wat voorbereidingen doen, en over een maand is het dan zo ver!
England, here I come!

Xxxx Irene

*extended version*

Ondertussen ben ik aangenomen op Hotelschool Maastricht, maar heb ik nog een paar maanden voor het begint. De studie start namelijk op 1 februari 2013. En omdat ik tot dan toch niets te doen heb en me thuis lichtelijk verveelde, besloot ik weer terug te gaan naar het immer gezellige Bournemouth!