I'm (finally) back! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu I'm (finally) back! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu

I'm (finally) back!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Heeeey iedereen!

Ja, wat kan ik zeggen? Dat is lang geleden!
Ik heb net even mijn vorige blog gelezen om te zien waar ik was gebleven.. Bij het begin van april 2012! Aan het eind van die blog zei ik dat ik er nog minimaal 2 zou schrijven voor ik weer naar huis zou gaan. Gelukkig kan ik deze belofte nu toch nog waar maken! Sinds april dit jaar is er weer zeer veel gebeurd :D

In april-mei ben ik een maand naar huis geweest. Een soort van een maand vakantie, zie voor meer info mijn vorige blog. Het was heel leuk om iedereen weer te zien. Verder weet ik niet meer wat ik heb gedaan, want het is al weer best lang geleden :p

Vervolgens ben ik weer voor 2.5 maanden teruggekeerd naar Bournemouth. Aan het begin had ik het niet echt naar mijn zin, ik was namelijk voordat ik weg ging zeer goede vrienden met Gaëtan, maar toen ik terug was was dat voor hem blijkbaar helemaal veranderd. Uiteindelijk hebben we het met een ruzie beëindigd. Hij was me namelijk nog best wat geld verschuldigd en hij heeft het nooit terugbetaald. Daarna heb ik hem nooit meer gesproken..

Verder heb ik bij Adriana&Danny gewoond, in hun extra kamer op een matras op de grond :p met een kleine kledingkast en verder niks! (De meesten weten hoe mijn kamer eruit ziet als ik wel de ruimte heb om dingen in op te bergen, dus laat ik het maar niet hebben over hoe het er nu uit zag xD). Het was ook best ver weg van het hotel, dus met slecht weer moest ik elke morgen om 5:45 opstaan om de bus te halen... Maar dat is ook wel alle tegenvallers hoor, het was namelijk wel heel erg gezellig en leuk om bij hen te wonen! Het voelde echt als thuiskomen elke dag :) Adriana en Danny zijn getrouwd en echt top mensen, er zouden meer van hen mogen zijn!

Het uitgaan was zoals altijd weer heel leuk! Eerste weken niet zoveel uitgegaan, maar toen ik op een gegeven moment weer met Khaled en Elena ging afspreken ging het weer helemaal mis. Op een goede manier :p weer lekker bijna elke avond een feestje en nog gewoon een fulltime baan ernaast. Ik managede zelfs om na een feestje meteen door te gaan naar werk! Het ging alleen wat minder met onthouden of men koffie of thee wilde, maar het kwam uiteindelijk allemaal wel goed ;) het was ook zomertijd, dus ook veel chill strandfeestjes gehad!
Op een van mijn laatste dagen op werk wilde ik met Adriana in het hotel eten. Is natuurlijk heel erg duur, dus Adriana ging vragen of we een korting konden krijgen. Toen hebben we van de manager ons hele diner gratis gekregen :D het was echt super lekker en de chefs hadden allemaal speciale gerechten voor ons bereid :) 's avonds, tot slot, ook mijn afscheidsfeestje gegeven, was echt leuk. Ongeveer iedereen van werk was gekomen :)

Nadat ik van iedereen afscheid had genomen en mijn laatste feestjes had bezocht ging ik terug naar Nederland. Daar was ik maar 3 dagen voordat ik weer door ging naar Italië voor een zeer geslaagde vakantie met Denise, Marleen en Marlies. Sindsdien ben ik nog 2 maanden in Nederland gebleven. Augustus was heel chill met weinig verplichtingen en veel uitrustingen! En toen begon september.. Iedereen ging (weer) studeren en ik niet! Ik ben namelijk wel aangenomen op de hotelschoool, maar dit begint pas op 1 februari 2013.. Er zijn namelijk 2 instroommomenten en je kon niet zelf beslissen wanneer je wilde beginnen. Ik begon me toen langzaam meer te vervelen, dus ik besloot om: WEER TERUG TE GAAN NAAR BOURNEMOUTH!! Jaja. Ik had sowieso weer heel veel zin om iedereen te zien en ik had nog een paar maanden over, dus ik dacht waarom ook niet.

Dus boekte ik een ticket op 22 oktober naar mjin geliefde stad in Engeland met de glooiende heuvels, de schitterende zee en gezellige mensen met een tof accent... En toen ging het helemaal mis.. Ik kwam namelijk prima op tijd op Schiphol, alles ging snel en zonder problemen, maar toen we in het vliegtuig zaten riep de kapitein opeens om dat deze vlucht geannuleerd werd vanwege de mist in Southampton en dat de volgende vlucht de volgende ochtend rond 6 uur zou zijn!! Iedereen in shock.. Ik belde Adriana en die was helaas al in Southampton om me op te halen.. Dus die moest weer helemaal naar huis voor niks! Toen gingen wij ondertussen we weer terug naar de gate waar we te horen kregen dat ze bij de balie boven een hotelovernachting met diner voor ons zouden regelen in Amsterdam en een nieuw ticket zouden regelen voor de volgende dag. Een paar andere mensen uit het vliegtuig en ik wilden eerst onze bagage terug, dus we hebben bij de bagageband ongeveer 20 minuten gewacht, maar er kwam niets. Toen maar naar boven waar we als laatste in de rij terecht kwamen waar we hoorden dat de hotels in A'dam vol zaten en ze nu overgingen naar Den Haag, waar we met z'n allen per bus heen zouden gaan. Daar bleven we nog ongeveer 3 uur staan (met een kleine pauze toen onze bagage uiteindelijk toch gearriveerd was) voordat de mevrouw erachter kwam dat alle hotels volgeboekt waren.. Ze zei: 'jullie moeten zelf maar een overnachtingsplaats vinden en voorschieten, dan kunt u het later declareren.' Toen kregen de mensen alleen een vliegticket voor de volgende ochtend 10 uur. Alleen toen ik arriveerde zat die net vol, dus voor mij werd het 17:10 's middags. Geen hotel, geen bus, geen diner, geen geld, geen ochtendvlucht, geen niks. Wat een stel apen zitten er bij die vliegmaatschappij zeg!! Ik blij dat ik dichtbij Schiphol woon en gewoon naar huis kon, maar een deel van de anderen bleef op Schiphol om ergens op een stoel of bankje te slapen :(

Gistermiddag dus weer op weg naar Schiphol. Eerst kon ik al niet inchecken omdat het ding mijn ID-kaart niet pakte. Toen bij de gate helemaal gefouilleerd omdat ik een paar armbanden was vergeten af te doen -.-
(waarom wordt je helemaal gefouilleerd als je alleen ijzer in je pols zou hebben??), toen 15 minuten vertraging, toen nog 15 minuten vertraging omdat ze nog moesten tanken... Toen ein-de-lijk aangekomen in Engeland, wilde ik een treinkaartje kopen naar Bournemouth maar mijn pinpassen (zowel Engelse als Nederlandse) deden het niet! Ik weer terug naar de airport, waar ik op een machine kon zien dat ik -40 pond op mijn rekening had staan!! En dat terwijl ik 2 dagen daarvoor 300 pond had overgemaakt :S :S toen kon ik gelukkig toch ponden pinnen met mijn Nederlandse kaart. Kaartje gekocht, moest ik nog 40 minuten op de trein wachten want die had 20 minuten vertraging.... Zucht wat een gedoe!! Uiteindelijk weer aangekomen op het station van Bournemouth waar Adriana me dit keer ophaalde. Ik was echt super moe, maar Adriana's zussen wilden persé nog bowlen op de Wii :p dus dat nog gedaan tot 1 uur en toen eindelijk slapen.. Op de bank.. Dat was wel prima, maar de bank was super super zacht, dus ik lag helemaal in een kuil. Niet heel lekker geslapen dus, maar ach. En vandaag ben ik dan eindelijk gearriveerd in mijn nieuwe eigen kamer! :) hallelujah. Een eigen chill bed in een niet heel grote kamer, maar gelukkig in een heel gezellig huis met leuke mensen (bij Khaled, 2 Braziliaanse jongens, 1 Spanjaard en een Portugees meisje!) en maar 5 minuten lopen van het hotel :D Ik ben tevreden! Nu maar hopen dat ik vannacht wel lekker slaap (na mijn eerste inwijdingsfeestje hier in huis hoorde ik net xD), wantttt morgenochtend om 7 uur moet ik weer klaar staan op werk! Ik ben benieuwd.

Zooo. Dat was weer een verhaal om jullie up-te-daten! Geen zin om het aan iedereen afzonderlijk te vertellen, dus hierbij weer eens een blogje.
Hoop dat jullie het leuk vonden, ik houd jullie op de hoogte van mijn bijna altijd leuke Engelse avonturen!

Xxxxxxxxx Irene

  • 01 November 2012 - 13:20

    Denise:

    Agos! Eind goed al goed wel! Wel een hoop gedoe geweest zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Heee iedereen!

Zoals de meesten van jullie weten ga ik dit jaar niet naar school, maar naar Engeland om te werken.
Dit was eigenlijk niet mijn eerste plan, want ik wilde graag naar de Hotelschool.
Helaas was ik om een paar 'kleine' redenen afgewezen (te jong, te onervaren, te onzeker..)
Omdat ik deze school toch wel echt de leukste vind, koos ik ervoor om een tussenjaar te nemen en het volgend jaar nog een keer te proberen bij de selectiedagen.

En nu is het bijna zo ver, ik ga naar Engeland over minder dan een week!
Ik ga daar werken in het restaurant van hotel The Hermitage in Bournemouth.
Het lijkt me een geweldige ervaring en een goede kans om mijn afwijzingspunten te verbeteren (ouder word ik vanzelf natuurlijk, maar ervaring en meer zekerheid kan Engeland mij zeker bieden).

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel erg spannend.
Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje op reis ga en meteen op mezelf ga wonen.
Eng natuurlijk, maar ik kan ook niet wachten om eindelijk uit huis te gaan (sorry mam :p).

Nu nog wat voorbereidingen doen, en over een maand is het dan zo ver!
England, here I come!

Xxxx Irene

*extended version*

Ondertussen ben ik aangenomen op Hotelschool Maastricht, maar heb ik nog een paar maanden voor het begint. De studie start namelijk op 1 februari 2013. En omdat ik tot dan toch niets te doen heb en me thuis lichtelijk verveelde, besloot ik weer terug te gaan naar het immer gezellige Bournemouth!

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2012

I'm (finally) back!

06 April 2012

The adventures aren't over yet!

31 Januari 2012

Awesome life is awesome!

20 December 2011

December

24 November 2011

Sleepless in Bournemouth
Irene

Ik houd van het buitenland! Ik houd van reizen, nieuwe culturen, mensen en talen leren kennen. Via deze blog laat ik jullie weten watvoor avonturen ik beleef tijdens mijn grote reizen en stages en kan ik later teruglezen wat ik allemaal heb meegemaakt!

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 733
Totaal aantal bezoekers 13782

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Madrid 2014-2015

09 Oktober 2011 - 08 Januari 2013

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Landen bezocht: