Sleepless in Bournemouth - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu Sleepless in Bournemouth - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu

Sleepless in Bournemouth

Door: cheerioirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Heee!

Ik ben verslaafd aan cheesecake! Ik heb er net 4 achter elkaar opgegeten terwijl ik niet lang daarvoor al een aantal toasts, pasta en Mac Donalds had gegeten, dus ik voel me nu echt uitpuilend. En de reden dat ik dit vertel is dat ik nu ook nog eens deze blog moet schrijven met een laptop op mijn buik....
Ik heb namelijk nog steeds geen tafel om aan te zitten, dus een andere manier is er ook niet echt Arme ik!

Gerry, mijn huisbaas, had deze week gesmst dat hij mijn kamer een 1-persoons kamer wil houden, omdat het toch echt te klein is voor 2 personen. En daarom zei hij dat hij 1 bed weg zou halen en in plaats daarvan een tafel en stoelen zou geven. En in plaats daarvan bracht Andy me gister een mislukte oude bank die echt *scheldwoord* zit, want de zijkanten zijn hard en in het midden zit een kuil en hij is waarschijnlijk nog van zijn oma’s overgrootoma geweest. (Zo ziet het er in ieder geval uit). En hij past ook nog eens niet echt in mijn kamer.. Dus het is niet echt een verbetering .. Ik denk dat ik daarom ook maar mijn geliefde bed terug ga vragen.

Mijn andere bed is ook echt slecht trouwens, want ik heb nu echt super last van mijn rug.. De veren voel je er namelijk doorheen en ik kan de laatste 4 dagen slecht tot niet slapen! En als ik slaap kan ik ongeveer niet meer wakker worden! En ik heb echt de vreemdste dromen :p de laatste ging over dat ik een school ging beginnen en alle mensen van werk en uit Nederland waren er en op een gegeven moment gingen we met z’n allen met een slee van een heuvel en het was zomer en er was geen sneeuw en het was heel vreemd.. Maar ja, daar niet van, het vreemdste vind ik nog wel dat ik niet moe ben! Ik voel me eigenlijk best goed (op het overvolle gevoel van nu na dan!). Want ik werk echt veel en ik heb echt teveel feestjes de laatste tijd :p niet dat ik dat erg vind hoor, i’m just enjoying life :) op werk noemen ze me nu dan ook party-girl.. En ook baby of little sister, omdat ik de enige ben die 18 is...

Iedereen is namelijk ouder dan 24 en de meesten zijn tussen de 27 en 34, dus het is best een groot verschil :p toch heb ik het erg naar m’n zin met hun allemaal, want ze zijn echt heel gezellig!
Vooral Iwona uit Polen is heel chill, alleen gaat zij deze zondag weer terug naar Polen voor ‘dringende familie-zaken’ geen idee wat, er is in ieder geval niemand dood!
Verder werk ik met Sevda, zij is Turks en 27 en ze lijkt net 13! Ze vertelde laatst dat ze al 3 jaar getrouwd is geweest! Dat kan ik me echt niet voorstellen!
Ook op werk is Maria, zij is echt geweldig! Ze is niet helemaal 100%, maar echt een schatje. Altijd als je vraagt: “Hi Maria, are you okay”, zegt ze: “I’m super, smashing, tomato (of een woord dat daar op lijkt, maar ik versta altijd tomato xD), super, great, excellent, thank you, thank you!!:D” Ook vertelt ze altijd random uit het niets wat haar lievelingsfilm is ofzoiets, en zo’n uitspraak staat dan bij de anderen bekend als een ‘random-maria-momentje’ XD en ze lacht áltijd! Dus je kunt niet niet vrolijk zijn bij haar in de buurt :)
En we hebben ook mevrouw Trail in het hotel, zij woont er al 11 jaar!! Echt cool, ze is nu 93 en iedereen kent haar :)ze is echt zo’n typisch lief oud omaatje! Ze komt altijd op vaste tijden eten, dus als ze laat is gaat iemand uit het restaurant naar haar kamer om te kijken of alles wel oké is :p
En dan hebben we nog Charles, zijn naam zegt het al, een typische Engelsman.
Hij is de ‘head-waiter’ van het restaurant en hij doet het al voor 35 jaar! Het rare is alleen dat hij nog steeds elke avond ontzettend gestrest is en 1000 rondjes rent en iedereen gestrest maakt.. En verder praat hij super snel, dus als je het niet verstaat zegt hij het de 2e keer op deze manier: “Cannn... You.... Please..... Gettttt... Some... More.... Waterrrr?!?!” (Lees als in een tekenfilm die in slow motion wordt afgespeeld) en als je hem dan aankijkt als of hij gestoord is denkt hij dat je het nog steeds niet begrijp en herhaalt het vervolgens nog 10x op die manier!! Echt frustrerend is dat! Dus ik heb hem op een niet al te lieve manier duidelijk gemaakt dat ik not stupid ben en dat ie gewoon iets langzamer moet praten omdat ik nog niet helemaal 100% Engels ben :p en dat werkte!

Verder is hij heel grappig hoor, en vooral op het feestje dat ik had met werk vorige zondag! Dat was om te vieren dat we nu een 4-sterren hotel zijn instead of een 3-sterren!! We gingen toen met zijn allen naar Aruba (helaas niet het eiland, maar een restaurant) en kregen daar een buffet en drank op kosten van de zaak! Dus daar maakten we goed gebruik van :p en iedereen haalde steeds een nieuw biertje voor Charles :p hij is al 52 dus dat hij aangeschoten was was echt heel grappig xD

Oh en ik heb een brandwond opgelopen op werk.. niet heel heftig, en het lijkt erg op een zuigzoen.. Speciaal voor Myrna was dat van de Spanjaard Tetera.. 10 pence voor de eerste die raadt wie deze persoon is! :p (behalve jij Myrna, jij mag lekker niet meedoen!)

Verder ben ik nog een paar keer uitgegaan met Chloé, Anna, Marit, Marek en Simon. Het is en blijft echt heel leuk hier! En naast de verkleedpartijen blijven de mensen echt heel raar.. Zo zag ik laatst een man een hevig gesprek voeren, dus ik vroeg me af met wie. Ik fietste langs en keek in het rond maar ik zag niemand. Toen hij doorhad dat ik naar hem keek schreeuwde hij: “Yes I’m having a freakin conversation with myself! Is that a problem for you, I just love talking to me!” en vervolgens nog 1000 dingen terwijl ik allang weer uit beeld was, dus dat was vrij apart en eng :p
En een andere avond zat ik met Chloé in een bar en er kwam een enge gast en hij vroeg: "can I sit here?" en Chloé zei nee, en hij zegt: "Okay thank you, I'll just get a chair". En pakt vervolgens een stoel en komt naast ons zitten en vertelt zijn levensverhaal. Daarna vraagt hij of we zijn drankje willen proeven en verdwijnt vervolgens... En nee natuurlijk hebben we zijn drankje niet geproefd xD

En vandaag heb ik ongeveer niks gedaan.. Oh ja ik heb geshopt met Marek xD dat was echt heel grappig! Hij heeft 30 dingen gekocht en ik 1 :p maar het was heel gezellig!

En nu ga ik slapen! Eindelijk weer een blog afgerond :P naja het mocht weer eens tijd worden toch?

Xxxxx

  • 24 November 2011 - 22:37

    Irene Van Der Heden:

    Oh ja, en de 'weersverwachtingen' die je ziet naast mijn blog hier op de site kloppen echt voor geen meter! Zo zou het nu -7 zijn en morgen -11, maar dat is het nog lang niet! Volgens mij is het nog niet onder 0 geweest, dus ik vraag me af waar dat vandaan komt..

  • 25 November 2011 - 05:23

    Marleen:

    Hoihoi!
    Nou, leuk verslag weer hoor! Grappig hoe je over al die personages op je werk vertelt:p Denk je dat t gaat lukken met t bed terugkrijgen?
    Ik moet idd ook hoognodig weer een blog schrijven, maar dat komt nog wel ergens dit weekend.........
    Xx.

  • 25 November 2011 - 08:28

    Vul Hier Je Naam In.:

    Haha Irene ik heb je vreetbuien gemist hoor:) ook al veel te veel fish and chips gehad? DiE Charles is echt geweldig! Zag al voor je dat over die cartoonhelden zei een soort overgestresste Donald duck voor me!! Heb je op al die feestjes nog leuke mensen ontmoet? Xxxxx cheerio!

  • 25 November 2011 - 08:28

    Anna:

    Srry vergat hierboven m'n naam:$

  • 25 November 2011 - 09:25

    Harm Hosselaar:

    Ik wil ook cheesecake!

  • 25 November 2011 - 10:40

    Andrea:

    Cheesecake; jum jumm :)
    Ik hoorde dat je binnenkort in NL komt :) moeten we maar afspreken

    XX

    eis je bed gewoon terug!!

  • 25 November 2011 - 11:22

    Denies:

    Echt een leuke blog weer, ik heb krom gelegen :P Ik zou best al je typetjes daar een xtje willen zien!
    Haha die van i just love talking to me, doet me een beetje denken aan die man uit Mallorca 'stop stalking me o.O go away!'
    Maar echt heel leuk om te lezen allemaal :) hoop dat je je bed terugkrijgt! Kan je niet heel lief vragen om een tafel trouwens? Ooh en zwart haar staat je echt geweldig trouwens! :D Ik spreek je snel even op skype, moet ff door met leren xD Heb mn praktijktoets gehaald trouwens :D echt opgelucht!
    Xx! :D liefs

  • 25 November 2011 - 16:00

    Irene Van Der Heden:

    @Marleen, hmm ik heb net geprobeerd subtiel te zeggen dat de bank niet chill is en gevraagd waar het andere bed nu is, maar ik geloof niet dat ik m terug krijg... :( dat is best wel kut, want nu kan er ook niemand meer blijven slapen :( (dat was ook een chill gedeelte van 2 bedden in je kamer xD)

    @Anna, haha nee ik lust geen vis heh.. maar wel veel chips of course! :D en jaa er zijn echt veel leuke mensen hier :) maar ik mis jullie als nog hoor! :p

    @Harm, ik wou wat voor je bewaren, maar.. ik heb de laatste net naar binnen gewerkt >:D

    @Andrea, ja dat was het plan.. Maar het mag niet, want de kerstfeesten beginnen hier volgend weekend al! :O dus ze kunnen niet zonder me op werk.. nu kom ik pas in januari/februari :S

    @Denise, je bent welkom om ze te komen bekijken!! :D en hahaha ja daar leek die gast idd op xD
    En ik moet nog maar even kijken wat ik nu doe met die bank.. Ik denk niet dat ik een tafel krijg :S en gefeliciteerd met je toets! Ik zei het toch! :p
    Xxxx

  • 26 November 2011 - 12:47

    Herman:

    Hey! Gaat lekker daar zo te zien. Je schijft echt geniale verhalen! Mag wel wat vaker wat mij betreft :P
    Moeten weer eens keertje skypen. Ben vanavond en morgen weer in the village.
    Laat ff weten of dat bij jou ook kan.

    Ciao!

  • 26 November 2011 - 12:49

    Herman:

    Oja die weersvoorspelling klopt waarschijnlijk niet omdat er in Canada ook een Bournemouth ligt...

  • 26 November 2011 - 22:33

    Irene Van Der Heden:

    Haha nou mooi dat je het leuk vindt, maar ik ga er echt niet meer schrijven :p het duurt namelijk vet lang en ik heb al zo weinig vrije tijd (boehoehoe).. En misschien kunnen we morgen wel Skypen, ik ben denk om 16h klaar met werk, dus 's avonds doen? Aah okee dat van Bournemouth in Canada zou wel eens kunnen kloppen, daarom staat er waarschijnlijk ook dat het nu 15:17 uur is ipv half 11..

  • 27 November 2011 - 19:54

    Andrea:

    Waat? Feb pas!! nouja!!

  • 28 November 2011 - 21:57

    Aline:

    Ha Irene,
    Sluit me aan bij de vorige reageerders (??? gek woord), ik vind je beschrijvingen super, of t nou om jezelf, je huisgenoten, je buurt, je hotelgasten en collega´s gaat, allemaal even grappig en raak en heerlijk spottend.
    Soms maak ik me natuurlijk reuze zorgen om je met al die cheesecake en wietwolken en danceparty´s, slapeloze nachten, brandgevaarlijke huizen en uitbuiting op t werk, maar ik geloof eigenlijk dat dat nergens op slaat. Je redt je perfect. :)
    Veel plezier nog. En natuurlijk recht voor zn raap om een goed bed en een tafel en stoel vragen. Dat hoort toch gewoon in een kamer? En een loge(e) kan toch gewoon gezellig bij jou in bed (of bij je vage huisgenoten, merken ze toch niet :) )
    Groetjes
    Aline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Heee iedereen!

Zoals de meesten van jullie weten ga ik dit jaar niet naar school, maar naar Engeland om te werken.
Dit was eigenlijk niet mijn eerste plan, want ik wilde graag naar de Hotelschool.
Helaas was ik om een paar 'kleine' redenen afgewezen (te jong, te onervaren, te onzeker..)
Omdat ik deze school toch wel echt de leukste vind, koos ik ervoor om een tussenjaar te nemen en het volgend jaar nog een keer te proberen bij de selectiedagen.

En nu is het bijna zo ver, ik ga naar Engeland over minder dan een week!
Ik ga daar werken in het restaurant van hotel The Hermitage in Bournemouth.
Het lijkt me een geweldige ervaring en een goede kans om mijn afwijzingspunten te verbeteren (ouder word ik vanzelf natuurlijk, maar ervaring en meer zekerheid kan Engeland mij zeker bieden).

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel erg spannend.
Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje op reis ga en meteen op mezelf ga wonen.
Eng natuurlijk, maar ik kan ook niet wachten om eindelijk uit huis te gaan (sorry mam :p).

Nu nog wat voorbereidingen doen, en over een maand is het dan zo ver!
England, here I come!

Xxxx Irene

*extended version*

Ondertussen ben ik aangenomen op Hotelschool Maastricht, maar heb ik nog een paar maanden voor het begint. De studie start namelijk op 1 februari 2013. En omdat ik tot dan toch niets te doen heb en me thuis lichtelijk verveelde, besloot ik weer terug te gaan naar het immer gezellige Bournemouth!

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2012

I'm (finally) back!

06 April 2012

The adventures aren't over yet!

31 Januari 2012

Awesome life is awesome!

20 December 2011

December

24 November 2011

Sleepless in Bournemouth
Irene

Ik houd van het buitenland! Ik houd van reizen, nieuwe culturen, mensen en talen leren kennen. Via deze blog laat ik jullie weten watvoor avonturen ik beleef tijdens mijn grote reizen en stages en kan ik later teruglezen wat ik allemaal heb meegemaakt!

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 13783

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Madrid 2014-2015

09 Oktober 2011 - 08 Januari 2013

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Landen bezocht: