December - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu

December

Door: cheerioirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Lieve iedereen,

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik voor het laatst een blog heb geschreven! En hoewel ik aanneem dat niemand ongerust is geworden, toch laat ik jullie hierbij weten dat alles goed met me is! :)

Het feit dat ik niet geschreven heb ligt er vooral aan dat ik de laatste weken nogal weinig slaap heb gehad. En daardoor gebruikte ik mijn vrije middagen liever met proberen wat slaap in te halen en mijn 2 kostbare vrije dagen per week om de hele dag in mijn bed te liggen en films te kijken :D (the good life if you ask me!) maar misschien was ik ook wel gewoon een beetje lui.. :)

Ik heb deze maand minstens 4 nachten helemaal niet geslapen en meer dan 2 nachten per week minder dan 5 uur!
Dit mede door de verschillende feestjes die ik heb bezocht, waarna ik niet in slaap kon komen omdat ik bang was dat ik te laat wakker zou worden voor werk.. :p en op de dagen dat ik niet aan het feesten was hadden we Christmas parties op werk, wat inhoudt dat er minstens 200 mensen komen dinneren in het hotel, en dat wij die met 9 serveersters moeten bedienen.
En hiervan zijn er maar 4 serveersters (including me and a girl that works in the hotel for 3-4 weeks now) die weten wat ze doen, en 5 nieuwe die het nogal eens verpesten..
Dus zoals je begrijpt geeft dat een hoop stress en een hoop extra werk.
Zo ook hebben al die 200 mensen 6 stuks bestek om mee te eten (vork&mes/lepel voor voorgerecht, vork&mes voor hoofdgerecht, vork&lepel voor nagerecht), wat voor minimaal 1200 stuks bestek zorgt om af te drogen, want ja, dat is de taak van the restaurant-staff...... Echt verschrikkelijk! Ik heb die dagen zoveel bestek gepoetst dat ik toen ik thuis in mijn bed lag en mijn ogen dichtdeed het gevoel had dat ik nog steeds op werk aan het afdrogen was!! En dat gevoel hield me wakker omdat ik dacht dat ik niet in slaap mocht vallen omdat ik anders nooit klaar zou zijn met werken!! :( echt naar!
En dan de volgende ochtend weer vrolijk om 5:45 opstaan om naar werk te gaan...

Maar het mooie is dat ik nog leef.

Verder had ik nog wat problemen de laatste tijd, het eerste probleem is al weer een paar weken geleden:
Ik ging uit (jaja) en toen wilde ik om half 2 weer mijn huis in, maar Marek had de deur op slot gedaan van binnenuit en de sleutel in de deur laten zitten... Daardoor kon ik de deur dus niet openen van buiten af.. Dus ik alles geprobeerd, van schreeuwen tot de deur proberen in te trappen, maar Marek was niet wakker te krijgen (hij was vrij stoned, as usual).. Dus ik in de stress, want ik had nog welgeteld 4 uur om te slapen voordat ik weer naar werk moest. Gelukkig kon ik na een lange reis met de taxi bij Anna, Chloé en Leslie terecht en mocht ik bij Anna in haar 1 persoons bed slapen.. Naja 'slapen' want het was ondertussen al 3 uur/ half 4 en als je me een beetje kent dan weet je dat ik niet echt goed ben in in slaap komen... Het was ook zeer koud, want de deken haalde het maar net tot over mijn ene arm :( Dus toen maar de tijd afgeteld totdat ik weer mocht opstaan om de eerste bus naar werk te nemen. Toch ben ik wel echt blij dat ik bij hen kon overnachten, want wie weet hoe de nacht was gelopen als ik voor mijn deur had moeten wachten totdat Marek wakker zou worden.... Toen op werk gekomen en alles uitgelegd, en toen mocht ik gelukkig naar huis :)
Toen nog 2 dagen boos geweest op Marek, maar toen hij welgeteld 9 cheesecakejes voor me had gekocht kon ik toch niet boos blijven.. Hij kent me te goed!

En deze week had ik een probleem met een gozer op werk, Támas. De dag na een van de nachten van 0 uur slaap hadden we een Christmas party van oude Engelse dametjes (die zijn net zo erg als je je kunt voorstellen) in de middag die vrij snel verliep en om 3 uur mochten de anderen naar huis. Charles vroeg aan mij of ik nog een half uur wilde blijven om het restaurant te stofzuigen. Ik zei meteen ja, want ik ben natuurlijk zeer sociaal. (Eigenlijk probeerde ik er op alle manieren onderuit te komen, maar Charles is mijn baas dus uiteindelijk moest ik wel, maar dat vertel ik jullie natuurlijk niet). Toen vroeg Charles aan Támas of hij de tafels wilde afruimen, en hij zei ja. Toen ging Charles naar huis en ik wachtte. Toen zei Támas tegen mij dat ik heNm kon helpen met het afruimen van de tafels zodat ik sneller naar huis kon. Ik begreep niet waarom dat sneller zou gaan, want ik hoefde alleen te stofzuigen, maar ik deed het toch maar. Toen ruimde Támas alleen de kopjes en schoteltjes af en verdween vervolgens. Nadat ik eindelijk klaar was met afruimen en stofzuigen (het was ondertussen 16:30) ging ik naar Támas, die niks stond te doen achter de bar. Ik vroeg hem waarom hij mij de tafels af liet ruimen en me niet eens bedankte voor de hulp. Toen zei hij dat dat mijn taak was omdat ik in het restaurant werk en dat ik hem dankbaar moest zijn dat hij míj had geholpen!!!!! Dus ik schold hem uit voor asshole en ging naar huis. De dagen daarna heb ik niet tegen hem gepraat en later vroeg Ana mij waarom ik boos op hem was. Dus ik legde het uit en toen zei zij dat hij tegen haar had gezegd dat ik boos was omdat hij niet voor me wilde stofzuigen!!!! En dat geval is 34 jaar oud!! Ik ben dan ook nog steeds boos op hem...

Verder heb ik wat problemen met mijn manager Robert. Hij is de manager van Charles. Hij is een achterbakse eikel. Sorry voor mijn taalgebruik, maar ik zal je vertellen waarom. Hij is typetje die denkt dat ie perfect is en zich veel aardiger voordoet dan hij eigenlijk is.. Vanaf de eerste werkdag vond ik hem al niet aardig (en hij mij duidelijk ook niet), maar ik wist niet goed waarom. Maar nu weet ik het wel: hij zegt echt gemene dingen verpakt met een glimlach op zijn gezicht zodat je denkt dat hij het niet meent. En hij zorgt dat hij me aanpakt/vernedert met alle andere collega's erbij en hij verbetert miniscule dingetjes die ik niet 110% goed doe, zodat ik het gevoel krijg dat ik alles fout doe. En eergister was het echt de druppel. Ik was runner, wat betekent dat ik non stop naar de keuken moet rennen om eten te halen en vervolgens zsm naar het restaurant moet brengen en serveren. Het was weer eens een feest van 230 mensen, dus ik was goed gefocussed op zo snel mogelijk handelen. Robert stond in de keuken de Chefs te managen. Ik had een papiertje van 2cm groot en legde het neer, Robert keek me aan (met zijn glimlach) van: 'waarom gooi je dat daar neer' en hij stond naast de prullenbak, dus ik handigde het aan hem over in de verwachting dat hij het aan zou pakken en het weg zou gooien. Maar nee. Ik stond een aantal seconden op die manier en hij keek me nog steeds an met zijn eikelglimlach en bewoog geen spier. Dus ik rolde met mijn ogen en gooide het zelf weg. Zegt ie boos tegen me: "be nice". En even later met zijn glimlach tegen Maria dat ik sarcastisch en een arrogante houding heb, alsof hij een grapje maakte en terwijl ik ernaast stond. Met het sarcastische gedeelte kan ik nog inkomen, maar arrogant?? Niemand heeft ooit tegen me gezegd dat ik arrogant ben :( en ik weet maar al te goed dat hij het meende en probeert me te kleineren. En later wilde ik een tray en een bord tegelijk meenemen, zodat ik beide handen vol had en niet 2 keer hoefde te lopen. Toen kwam Robert er aan en zei dat ik dat bord niet mee mocht nemen omdat ik mezelf zou verwonden als ik viel. Dus ik zucht en zet het bord terug, schreeuwt hij tegen me waar alle anderen dus bij zijn: "You don't listen to, do you?!" terwijl ik het al terug had gezet!!! Dus ik ben echt geïrriteerd door hem! Het zijn kleine dingetjes, maar ik kan hem echt niet uitstaan!! En het rotte is nog wel dat ik het allemaal maar moet pikken, want hij is de baas. Ik kan er niks aan doen.. >:(

Maar okee, zo ver de nare dingen van deze paar weken. Ik vind werk nog steeds wel leuk hoor, want ik ben echt goede vrienden geworden met Charles en ik pest hem ook altijd (en hij probeert mij terug te pesten maar dat lukt meestal niet :P en als het wel lukt dan heeft hij de slappe lach, echt geweldig) en hij geeft me de laatste tijd ook veel fooi enzo :) en ik vind mijn mede serveersters Ana (25) en Sevda (27) ook echt heel aardig. En de andere 'porters' naast Támas zijn ook heel leuk, vooral Michael (29), Brett (35) en Sandip. Sandip is een Indiër en is 31, maar hij is zo schattig, echt een 100% goede jongen. En verder is het ook grappig met de Chefs, want zij lachen me altijd uit en doen me na als ik weer een discussie heb met Charles (of Robert...), maar wel op een aardige manier als je begrijpt wat ik bedoel xD Laatst was er een mevrouw die klaagde dat er iets miste aan haar maaltijd, dus ik bracht het bord terug naar de keuken en probeerde uit te leggen wat er miste. Maar mijn Engels is dan nog niet zo geweldig dat ik precies weet hoe al het eten heet, dus Robert probeert me weer te kleineren en vraagt door over wat ik bedoel terwijl hij het allang begrijpt. Dus toen al mijn beschrijvingen op waren zei ik maar: "that kind of shit" en wees naar een ander bord waar het op lag. Dus Robert en de Chefs: "SHIT?!?!!" en vervolgens elke keer als ik langs kwam riepen de Chefs tegen elkaar: "Hey, don't forget the shit this time!" "Do you have more shit?" enz :p dus dat was wel grappig. Alleen Robert vond het niet zo grappig..

En ik ben goede vrienden geworden met de pastry-Chef, Adriana, oftewel de toetjes-Chef! Dit is echt een tip voor iedereen die ooit in een restaurant gaat werken! Ik krijg nu namelijk de lekkerste toetjes, waar klanten minimaal 5.25 voor betalen, helemaal gratis en zoveel als ik wil :D en het is eigenlijk illegaal, want ze mag ons geen toetjes geven :p dus niemand anders krijgt ze en alleen Charles weet het en hij vindt het niet erg, hij weet toch al dat ik een veelvraat ben xD dus dat is echt heel chill!!

Verder was het deze maand natuurlijk Sinterklaas, en ik heb een cadeaupakket van mijn ouders ontvangen :) hurray voor de net leeg gegeten kast met chocola, meer chocola en kruidnoten :D gelukkig hoefde ik die avond niet te werken, dus we hebben ook leuk geskyped!
En gister werd er om kwart voor 10 's ochtends (Echt een onmenselijke tijd op mijn vrije dag!!) aangeklopt. Maar mijn haar stond omhoog (erger dan normaal!) en ik zat nog in mn pyjama (want ik was dus nog aan het slapen), dus voordat ik de deur had gehaald was de postbode alweer vertrokken, en lag er een briefje door de bus dat ik mijn pakket na 24 uur kon ophalen. Dus. Vandaag ging ik op pad naar het postkantoor, en holy shit, ik was niet de enige. De wachtrij begon letterlijk met minstens 30 mensen buiten... Maar na een tijd wachten die het zeker waard was, opende ik mijn pakket en zag dat het van lieve Piet Irina was! :D echt super vet!! Mijn lege kast werd meteen weer opgevuld met chocolade kruidnoten, een chocolade letter, chocolade muntjes, marsepein en een heel leuk gedicht! :D dus hierbij nogmaals bedankt Irini, you rock!!

Ook is minder leuk nieuws (voor mij in ieder geval), want Chloé is terug gegaan naar France... Echt jammer, want het shoppen, de wekelijkse lunches en de parties met haar waren geweldig! Ik zal wel wat foto's toevoegen van ons. Ik ga haar echt missen! En het is ook stom, want Iwona is terug naar Polen, Carlos is vorige week terug gegaan naar Spanje, in januari gaan Aafke en Anna weg en in februari gaan Marit en misschien Marek ook weg :( en dan.. ben ik eenzaam! Want dat zijn wel mijn beste vrienden hier :( dus dat vind ik echt niet leuk.. En ik ontmoet ook niet zoveel nieuwe mensen hier, want op werk is iedereen wel prima aardig, maar allemaal boven de 25, dus niet echt mensen die ik echt goed 'vrienden' kan noemen..

Maar wel leuk is dat in januari mijn ouders komen! Ze komen maar 1 weekend, dus we hebben niet veel tijd. Maar 2 weken daarna komt mijn zus en gaan we samen heel Engeland onveilig maken! We zijn van plan om naar heel wat plaatsen te reizen, dus daar zie ik echt naar uit :) alleen nu nog maar even mijn vrije dagen zien te regelen met... Robert.. Zucht.

Verder is het deze week natuurlijk ook Kerst. Ik heb al wat kerstkaarten ontvangen, van Charles, Mrs. Trail (die in het hotel woont en 92 is!), Adriana en Andrea! :D
Ik heb vandaag en gister ook kerstkaarten gekocht en geschreven en verstuurd, dus ik hoop dat die ook binnen een week aankomen :) maar misschien zal het wat langer duren, want Irina's pakket is ongeveer 3 weken onderweg geweest! :O
Donderdag gaan we met de serveersters en porters van werk een kerstdinner houden :) en vervolgens veel drinken volgens Sandip, dus ik ben benieuwd! Ik heb er wel zin in!
Verder heb ik waarschijnlijk 0 tijd om kerst te vieren, want zondag moet ik van 7 tot 11 werken, 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds welteverstaan, dus dat is minder.. Maar ik verdien wel 150 pond op 1 dag, dus dat is weer een pluspunt!

Okee dit was het weer voor nu! Ik heb de belangrijkste dingen wel verteld denk ik! Ik zal weer proberen om wat vaker te schrijven, want nu weet ik de helft al niet meer en het is wel een lang verhaal geworden.. :p
Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Xxxxx liefs, Irene

  • 20 December 2011 - 22:49

    Sister:

    I, Ik dacht na (zeg niet wo wat een wonder)..Vroegah, toen wij klein waren en onze blauw met gele kamer deelde, toen sliep je wel goed!! Je kan gewoon niet rustig slapen zonder mij, dus ik kom naar je toe met een hele berg nachtrust en ik zal je LEREN slapen!! Ik heb er super veel zin in en ik wil dolgraag Robert ontmoeten...is hij knap? oud? xxx G

  • 21 December 2011 - 10:55

    Irene Van Der Heden:

    Ja weet je hoe vet mijn bedstee toen was, ik denk dat het daar aan ligt :p maar er is een probleem!! En ik ga je nu mailen. Oh en waarschijnlijk vind jij Robert wel aardig als je hem ziet, want tegen anderen waarmee hij niet werkt is hij echt aardig.. Hij is Braziliaans en 40 ofzo en hij heeft 2 kindjes :p Xxxx

  • 22 December 2011 - 15:25

    Andrea:

    Hee meis!
    Oke ten eerste no way dat jij arrogant bent! loop er niet te lang mee...

    En wat leuk dat je ouders langs komen :)

    Suc6 verder deze dagen!
    dikke kus!!
    Andrea

  • 30 December 2011 - 14:01

    Bro:

    Jeej! Nieuwe blog. Dacht al dat die helemaal niet meer kwam :o
    Ga je oud&nieuw nog beetje knallend vieren? Je wordt echt rijk of lijkt dat maar zo? 150 pond = 180 euro!
    Heb al helemaal zin om je weer eens op te zoeken. Heb al orders gekregen dat ik alleen een beetje handbage mee mag nemen en dat de koffer helemaal vol gestouwd wordt met blikjes mais! In ieder geval alvast een slaaprijk 2012 toegewenst en tot volgende week!

    Gr. H.

  • 31 December 2011 - 13:58

    Irene Van Der Heden:

    Hee lieve Andre!
    Haha ik had je reactie niet eens gezien! :p Dus hierbij als nog een late reactie: ahw dankjewel :) en het gaat al wat beter, ik probeer gewoon uit z'n buurt te blijven. Het is nu toch zo druk op werk dat hij andere dingen doet dan anderen verbeteren en commanderen... Maar ja! Alvast een gleukkig Nieuwjaar en tot snel! (soort van :P) xxxxx

    Hee bro! Haha ja ik wil elke keer wel een blog schrijven, maar het neemt best veel tijd in beslag dus ik verkies slapen boven schrijven :p en vanavond ga ik eerst dus werken en ik hoop dat ik op tijd klaar ben zodat ik lekker kan partijen tot in het Nieuwe Jaar! (Ze zeggen dat het Nieuwe Jaar zo wordt als hoe je het Oude eindigt, dus feesten lijkt me een goed plan!) Ook al moet ik morgen dus de HELE dag werken. Dat moet dan maar. Ze hebben m'n kerst al verpest dus ik ga het sowieso vieren!! Wat ga jij precies doen? en wat een raar idee om jullie weer te zien volgende week!! :p heb er wel zin in :D xxxx p.s. laat de blikjes maïs maar thuis, die eet ik hier al non-stop! :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Heee iedereen!

Zoals de meesten van jullie weten ga ik dit jaar niet naar school, maar naar Engeland om te werken.
Dit was eigenlijk niet mijn eerste plan, want ik wilde graag naar de Hotelschool.
Helaas was ik om een paar 'kleine' redenen afgewezen (te jong, te onervaren, te onzeker..)
Omdat ik deze school toch wel echt de leukste vind, koos ik ervoor om een tussenjaar te nemen en het volgend jaar nog een keer te proberen bij de selectiedagen.

En nu is het bijna zo ver, ik ga naar Engeland over minder dan een week!
Ik ga daar werken in het restaurant van hotel The Hermitage in Bournemouth.
Het lijkt me een geweldige ervaring en een goede kans om mijn afwijzingspunten te verbeteren (ouder word ik vanzelf natuurlijk, maar ervaring en meer zekerheid kan Engeland mij zeker bieden).

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel erg spannend.
Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje op reis ga en meteen op mezelf ga wonen.
Eng natuurlijk, maar ik kan ook niet wachten om eindelijk uit huis te gaan (sorry mam :p).

Nu nog wat voorbereidingen doen, en over een maand is het dan zo ver!
England, here I come!

Xxxx Irene

*extended version*

Ondertussen ben ik aangenomen op Hotelschool Maastricht, maar heb ik nog een paar maanden voor het begint. De studie start namelijk op 1 februari 2013. En omdat ik tot dan toch niets te doen heb en me thuis lichtelijk verveelde, besloot ik weer terug te gaan naar het immer gezellige Bournemouth!

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2012

I'm (finally) back!

06 April 2012

The adventures aren't over yet!

31 Januari 2012

Awesome life is awesome!

20 December 2011

December

24 November 2011

Sleepless in Bournemouth
Irene

Ik houd van het buitenland! Ik houd van reizen, nieuwe culturen, mensen en talen leren kennen. Via deze blog laat ik jullie weten watvoor avonturen ik beleef tijdens mijn grote reizen en stages en kan ik later teruglezen wat ik allemaal heb meegemaakt!

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 13779

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Madrid 2014-2015

09 Oktober 2011 - 08 Januari 2013

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Landen bezocht: