The roof is on fire! Or not. - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu The roof is on fire! Or not. - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu

The roof is on fire! Or not.

Door: cheerioirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Heee iedereen! :D

Deze keer een minder leuke blog, omdat deze week ook helemaal niet zo leuk was..

Het begon allemaal goed, ik had maandag, dinsdag en woensdagochtend vrij. Toen had ik woensdagavond weer een normale shift, maar donderdagochtend mocht ik weer thuis blijven. Dit in verband met het geringe aantal gasten.. Toen ik donderdagavond weer naar werk kwam kon ik na een half uur weer naar huis omdat het nog steeds niet druk was en we waren met 4 serveersters. Wel fijn allemaal, maar ook wel weer irritant dat ze dat niet van te voren konden bedenken dat ik thuis kon blijven :S
En een ander nadeel is dat ik, omdat ik vorige week dus maar 8 shifts draaide ipv de normale 10 shifts, deze week 12 shifts moet werken.....
Dat betekent dat ik 2 dagen 14 uur moest werken!! Namelijk ontbijt, lunch en dinner. (Van 7 tot 11, van 12 tot 4 en van 5 tot 11). Dit is echt gestoord gewoon!! En ik verdien net zoveel als elke andere week.. Zeker in combinatie met een feestje.. En ja, dat kan ik vertellen, want zo zag mijn zondag eruit...
Zondagavond gaf een meisje van mijn werk (Sharka) namelijk een afscheidsfeestje omdat ze teruggaat naar Tsjechië. Het was echt een heel leuk feestje, maar omdat ik zeer moe was, was ik na 3 bier al aardig ver weg.. En er was een hele irritante Ier, die ook veel te oud was, en die zat de hele tijd te proberen me te versieren.. Super irritant.

En omdat iedereen een stuk slimmer was dan ik hadden ze vrij had gevraagd voor maandag, en was ik als enige ingeroosterd (samen met Fran, die niet naar het feestje ging) om om 7 uur weer """""fris en fruitig""""" (ja dat zijn veel haakjes -> dat zegt misschien hoe ik me voelde) op de werkvloer te staan. Oh en ik vergat te zeggen dat ik op vrijdag ook al was uitgegaan :p maar goed, op maandagochtend was ik zowaar op tijd! in het hotel! Dat was echt een wonder. Maar ik was dus zo moe dat ik geen zin had om mijn blog te schrijven, dus daarom ging ik maar slapen :p

Oh en een ander leuk ding van het weekend was dat ik van mijn roommate Jennifer af ben :D:D:D
Ik had op zaterdag mijn landlord (ja zo heet een huisbaas hier :P) gebeld en gezegd dat het echt niet meer ging met Jennifer. En toen vroeg hij of ik wilde verhuizen naar een 1 of 2 persoons kamer. Toen zei ik dat ik eigenlijk niet wil verhuizen, en toen zei hij: 'okay then I will move Jennifer this weekend'. En zo gezegd, zo gedaan!! Ik kwam zondagavond (in niet geheel nuchtere staat) thuis en toen was mijn kamer half leeg :D eerst had ik echt zoiets van: 'wow what happened??' en toen ik door had dat Jennifer weg was was ik zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo blij :D

Deze dinsdagochtend was trouwens best vet, ik was nog half aan het slapen op de fiets naar werk om half 7 toen er ineens een vos voor me op de parkeerplaats van het hotel stond!! Hij bleef gewoon stilstaan en me aankijken van: 'wat moet je nou??'
Dus ik in angst naar binnen gerend, waar ik erg hard werd uitgelachen omdat het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld is als er bijna een vos je hotel binnenloopt.... Maar het was toch vet :p
Dinsdag op werk was weer minder leuk, iedereen in het hotel was namelijk gestrest omdat de inspecteur kwam! Dat betekent dat iemand, en niemand weet wie precies, het restaurant komt keuren. Ik was zelf trouwens ook gestrest omdat ik nog steeds niet alles goed kan enzo, dus ik was super bang dat ik zou falen. Oh en daarbij was de manager - die ik niet zo aardig vind - ook aanwezig in het restaurant om te kijken of we het goed deden, dus was super veel pressure op mijn werk, en dat haat ik echt. En ze dachten dat hij aan tafel 1 was gaan zitten, maar ik denk dat hij het niet was, want deze man zat met zijn gezicht naar het raam en kon de rest van het restaurant niet zien en hij stelde ook geen vragen.. Dus ik ben benieuwd (en ook naar zijn commentaar)!
Oh en 's middags thuis heb ik mijn kamer verbouwd :) ik heb nu een 2-persoonsbed gecreëerd (ja want dat miste ik echt van thuis :P) en wat kasten verplaatst :) het resultaat is zeer goed! Ik zal zo even een foto maken!

En 's avonds na werk weer naar m'n flatje waar Marek en Carlos zich blijkbaar zeer verveelden. Tip van de dag: laat nooit een Carlos en een Marek los met ducktape (ductape? duct tape? naja je weet wat ik bedoel :P).
Ik ging namelijk douchen en ondertussen namen zij mijn kamer onder handen. Ook de deur van de badkamer werd trouwens dicht getapet... Dus ik, na met veel moeite de badkamerdeur opengetrokken te hebben, wilde het licht in de gang aan doen, maar die was afgeplakt. En de telefoon, en mijn schoenen zaten aan elkaar en in mijn kamer hingen mijn deoflessen, de afstandsbediening van de tv, een reep chocolade en wat kleren aan de muur..... Verder was alles wat open kon ook dichtgeplakt :P echt een chaos, maar het zag er wel vet uit xD

Woensdag had ik weer een 14-urige werkdag.. Het was echt een ramp, ik was zo moe! Tussen het ontbijt en de lunch was ik super snel naar huis gegaan om te slapen, want Ana zei dat 20 minuten slapen goed voor je is....... Dus ik sliep 20 minuten ja, en je wilt niet weten hoe ik me daarna voelde!! VERSCHRIKKELIJK!!
Dus ik overleefde het maar net, en toen weer een pauze van een uur en toen weer naar werk.. Maar daar vroeg Charles (headwaiter, echt zo'n typische Engelse loser van 45 ofzo xD ik zal ook een keer een foto van hem maken, dan kunnen jullie lachen!): 'Hi Irene, are you okay, allright?' dat is echt zijn standaardzinnetje en normaal zeg ik altijd: 'yes I'm okay..' maar dit keer zei ik 'no.' en toen kwam net Robert (manager) er aan en toen zei hij dat ik naar huis mocht :) dat was echt een meevaller!! Dus toen 's avonds weer met Carlos en Marek gezeten en dit keer deden ze een wedstrijd tissues eten en tegen het dak spugen....... (Carlos is 30 en Marek 20, dat straalt er niet vanaf nee :P)
Oh en vervolgens kwam de ducktape/ductape/duct tape weer aan bod: dit keer was Marek het slachtoffer, zijn armen en benen werden aan elkaar geplakt en vrevolgens ging Carlos filmen hoe hij zichzelf probeerde los te maken. Echt een geweldig filmpje was het, ik zal kijken of ik die ook kan uploaden XD

Gister was eindelijk mijn dag vrij! Ik was zo blij!! Ik werd alleen om 6 uur wakker en toen was het licht aan, en mijn oordopjes waren uit en lagen in mijn kast aan de andere kant van de kamer en mijn kussen lagen allemaal opgestapeld naast mijn bed..... Dit was echt vreemd, want zo was ik niet gaan slapen! Ik denk dat ik heb geslaapwandeld, want een andere verklaring is er echt niet :o (Carlos en Marek sliepen namelijk nog gewoon en die gaan ook niet mijn oordopjes uit mijn oren halen.. Neem ik aan :p)

En vandaag heb ik weer een halve dag vrij :) ik werd dit keer om 11 uur wakker ofzo en heb toen nog lekker even op bed gelegen, tot.. het brandalarm ging!! Eerst dacht ik dat het iemands wekker was dus ik bleef gewoon in mijn kamer. En toen stormde Marek ineens mijn kamer binnen om te vragen of ik brand had gemaakt (ja logisch). Dus toen moesten we naar buiten, en ik zat dus nog in mijn pyjama!! Die bestaat uit een kort broekje en een hemdje, en holy shit dat was koud! Maar de brandweer kwam maar niet en kwam maar niet en er was ook geen brand.. Dus toen gingen we maar weer gewoon naar binnen en heb ik me omgekleed en mijn belangrijkste spullen gepakt en zijn we weer naar buiten gegaan. Daar was de brandweer nog steeds niet, dus toen maar wat boodschappen gedaan. Toen we terugkwamen waren ze eindelijk gearriveerd, maar mochten we nog steeds niet naar binnen.. Na een kwartier kwamen ze weer: 'Guys, don't worry, there is no fire.'
Een mede bewoner: 'Oh really? THANK GOD!! You saved my life!!' en nadat hij dat zij sprong hij blij in het rond en gaf de brandweerman een knuffel om vervolgens boos naar binnen te lopen en nadat de deur dichtgevallen was keihard: 'ASSHOLES' te schreeuwen.
Zo voelde ik me ook dus ik was zeer blij met zijn reactie :P

En dat was het einde van deze week!!
Ik ben er trouwens achter dat ik hier nu alweer meer dan een maand ben :) gaat toch wel sneller dan ik dacht, maar ik heb nog steeds zin om naar huis te gaan.. :(

Ik ga nu maar eens echt opstaan en ontbijten :p

Xxxxx liefs!

p.s. Ik ben Slowaaks aan het leren! Ik kan al standaardzinnetjes als 'hallo, hoe gaat het?' 'het gaat goed/het gaat slecht/ik ben moe/ik ben dronken, en met jou?' en een aantalscheldwoorden xD

Oh oh oh en ik hoef niet in mijn eentje Sinterklaas te vieren, want in Slowakije vieren ze het ook!! Ze eten zelfs pepernoten en alles! Het enige verschil is dat zij hun schoenen bij het raam zetten en niet onder de schoorsteen, want Marek zegt: 'Sinterklaas komt toch niet door de schoorsteen?? Het raam is veel makkelijker'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Heee iedereen!

Zoals de meesten van jullie weten ga ik dit jaar niet naar school, maar naar Engeland om te werken.
Dit was eigenlijk niet mijn eerste plan, want ik wilde graag naar de Hotelschool.
Helaas was ik om een paar 'kleine' redenen afgewezen (te jong, te onervaren, te onzeker..)
Omdat ik deze school toch wel echt de leukste vind, koos ik ervoor om een tussenjaar te nemen en het volgend jaar nog een keer te proberen bij de selectiedagen.

En nu is het bijna zo ver, ik ga naar Engeland over minder dan een week!
Ik ga daar werken in het restaurant van hotel The Hermitage in Bournemouth.
Het lijkt me een geweldige ervaring en een goede kans om mijn afwijzingspunten te verbeteren (ouder word ik vanzelf natuurlijk, maar ervaring en meer zekerheid kan Engeland mij zeker bieden).

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel erg spannend.
Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje op reis ga en meteen op mezelf ga wonen.
Eng natuurlijk, maar ik kan ook niet wachten om eindelijk uit huis te gaan (sorry mam :p).

Nu nog wat voorbereidingen doen, en over een maand is het dan zo ver!
England, here I come!

Xxxx Irene

*extended version*

Ondertussen ben ik aangenomen op Hotelschool Maastricht, maar heb ik nog een paar maanden voor het begint. De studie start namelijk op 1 februari 2013. En omdat ik tot dan toch niets te doen heb en me thuis lichtelijk verveelde, besloot ik weer terug te gaan naar het immer gezellige Bournemouth!

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2012

I'm (finally) back!

06 April 2012

The adventures aren't over yet!

31 Januari 2012

Awesome life is awesome!

20 December 2011

December

24 November 2011

Sleepless in Bournemouth
Irene

Ik houd van het buitenland! Ik houd van reizen, nieuwe culturen, mensen en talen leren kennen. Via deze blog laat ik jullie weten watvoor avonturen ik beleef tijdens mijn grote reizen en stages en kan ik later teruglezen wat ik allemaal heb meegemaakt!

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 13779

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Madrid 2014-2015

09 Oktober 2011 - 08 Januari 2013

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Landen bezocht: