International Style - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu International Style - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu

International Style

Door: cheerioirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

16 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Heee!

Zo, de eerste (en enige) schoolweek zit er weer op. Helaas, want het was een zeer interessante week! In de lessen op school heb ik eigenlijk nauwelijks iets/niets geleerd, want het niveau Engels ligt bij de andere internationale studenten veeeel lager.. Maar ik heb wel veel niewe mensen ontmoet :)

Op maandagochtend bracht Damiën me zoals beloofd naar school in zijn auto. Dat was echt chill, anders was ik er waarschijnlijk nooit gekomen! Op school kregen we erst een toets om te bepalen welk niveau je hebt, en ik werd meteen in C1 geplaatst, wat het hoogste niveau is!In deze klas zaten maar 5 anderen, en alleen maar meisjes, namelijk Angels (30, Spanje), Sylvia (23, Spanje), Caroline (19, Duitsland), Amanda (19, Duitsland) en Carmen (40, Spanje). In de lessen behandelden we wel CAE-stof, maar het ging allemaal zo traag omdat de rest er telkens niets van begreep.. Dus ik was de helft van de tijd dingen aan het uitleggen.
In de pauze ontmoette ik Marit, Chloé en Jan. Marit komt ook uit Nederland, Chloé uit Frankrijk en Jan uit Tsjechië!

Na school ontmoette ik eindelijk Mandy, de vrouw bij wie ik in huis zat. Ze is heel aardig en vriendelijk en heeft me veel dingen uitgelegd. 's Avonds ben ik met Damiën naar een paar van zijn vrienden gegaan om Wodka te drinken. :p Helaas komt Damiën uit Frans-Zwitserland en waren er verder nog 3 Franse jongens, 1 Frans meisje en 2 Tjechische meisjes die na een tijdje weer weggingen. Dat betekende dus dat er álleen maar Frans werd gepraat, en ik begreep er geen kanarie van!! Ik vraag me toch echt af waarom ik 6 jaar Frans heb gehad en waarom het ook echt mijn beste vak was! :p Maarja, het was toch wel een leuke avond!

De dagen erna waren ook wel leuk, ondanks dat ik zo'n 3 keer ben verdwaald en 4 keer bij de verkeerde halte ben uitgestapt :p Ik heb vooral rondgehangen met Marit, Chloé en Jan. Zij zijn echt leuk allemaal! Woensdagavond ben ik met Marit en haar kamergenoot, Aafke, naar de pub-night van de school geweest. We gingen naar de Mary Shelley's. Die avond was niet echt veel bijzonders, want ik moest mijn laatste bus halen en was dus om half 12 al weer thuis!

De volgende dagen weet ik ook niet meer specifiek wat ik heb gedaan, waarschijnlijk gewoon een beetje sight-seeen en chillen :p en ik ben ook naar het strand geweest, aangezien het hier echt heerlijk weer is :D echt zomers gewoon! Alleen voor deze week voorspellen ze ineens sneeuw, dus dat is weer het tegenovergestelde..

Oh en op donderdag ontmoette ik nog meer Nederlanders, ongeveer 5! Die zaten bij Damiën in de klas. Zij vertelden dat hij een heel erge player is en dat ie 30 is. Thuisgekomen vertelde ik hem dat ik hen had ontmoet en ik vroeg hoe oud hij nou eigenlijk was. Hij bleek gewoon 21 te zijn en had dat alleen aan die Nederlanders verteld omdat hij dat grappig vond.. Toen vroeg hij wat ik nog meer had gehoord over hem, en ik zei tjaaa. Toen werd hij helemaal spastisch en heeft de hele avond zijn levensverhaal verteld in de hoop dat ik de verhalen over hem zou vertellen. Ik wist eigenlijk helemaal geen verhalen, maar dat deed er niet toe :p

Gister ben ik met Chloé en haar roomy, Anna uit Duitsland weer naar de Mary Shelley's geweest. Ik had de fiets van Damiën geleend, dus daat was heel fijn. Aleen bij de pub aangekomen bleek ik mijn ID vergeten te zijn... Dus toen moest ik weer helemaal terug :( maar dit keer was het echt gaaf, dus het was het waard. Er waren super veel mensen en ze hadden ook een dansvloer etc. Alleen echt die Engelse meisjes joh!! Holy shit, wat een hoeren. Sorry voor het taalgebruik, maar dit kan ik gewoon niet anders brengen. Ik heb me, in mijn rokje en shirtje, nog nooit zó overdressed gevoeld naast hen! Zij hebben namelijk een half, kort broekje aan. Niet half-kort, maar kort en dan nog eens de helft minder. Oftewel kont-showend, met daaronder blote benen gevolgd door 10cm naaldhakken. Oh en vergeet het 'shirtje' niet, dat zo klein is dat het lijkt alsof ze in een poppenwinkel zijn wezen shoppen. Dit is gewoon ernstig! En dan zijn ze ook nog eens cheap met dansen, maar op een of andere manier trekken ze helemaal niet zoveel jongens aan :p dat is dan wel weer apart, want daar doen ze het overduidelijk voor.
Maar die Engelse jongens zijn me ook een stelletje hoor, ze zijn nogal grijpgraag en aanhankelijk. Ik heb ze dus ook ongeveer bijna echt van me af geslagen, omdat ze niet begrepen dat ik gewoon een avondje wilde om met vrienden te dansen, want de andere meisjes gaan alleen uit om een jongen te veroveren. Eerst kwam er al een helemaal dronken Engelse gozer op me af en hij zei 'Aaai love you...........' gevolgd door: 'where are you frommm?' 'holland.' 'aah i love the Dutch footballteam, they're nearly as beautiful as you!'
En later ook een Duitse jongen die zichzelf heel leuk vond (wat hij ook wel was..) en hij vroeg duidelijk overtuigd: 'can i have your number?' en ik zei: 'no.' en hij: 'what?!' ik: 'just no' en toen was ie helemaal geshockeerd. Dat was leuk :p

Verder ben ik vandaag verhuisd naar mijn studentenflat! Het is echt een studentenflat zoals ik me dat voorstel in Nederland. Een zieke chaos en heel vies dus :p ik heb hier een soort verdieping met 2 jongens, ik weet alleen nu al niet meer hoe ze heten xD Het Franse meisje met wie ik op de kamer zou zitten is alleen niet gekomen.. Ik betaal nu 60 pond voor deze week, maar als ze niet meer komt opdagen dan moet ik 80 pond betalen, omdat ik dan een 2 persoons kamer voor mezelf heb. Het klinkt trouwens wel mooier dan het is, want het is echt geen grote kamer. En het is al helemaal niet luxe... Maar het is wel heel dicht bij het centrum, namelijk 5-10 minuten lopen :)

Morgen ga ik voor het eerst werken in Hotel The Hermitage, spannuuhnd.

Xxxxxx liefs en bedankt voor het lezen van dit achterlijk grote verhaal :p ik zal misschien toch maar wat meer blogs gaan maken om de hoeveelheid te verdelen!

"Where are you from?' 'I'm from Holland' 'aah marihuana!' 'yeah, i've got two plants in my backyard just like everyone, it's nog big deal, it's normal. 'woooooooow, i really wanna live in Holland'

  • 17 Oktober 2011 - 22:00

    Denies:

    Hahaha :P je nawoord is geniaal!
    Wat goed dat je al zoveel nieuwe mensen ontmoet hebt! Superleuk!
    Hoe was je eerste werkdag? Beetje leuk personeel daar? En voel je je al thuis in je studentenkamer?
    Haha engelse meisjes staan volgens mij redelijk bekend om ehm 'hun uitdagende kledingsstijl tijdens het uitgaan' xD
    Is dat franse meisje al op komen dagen?

    Looking forward to your next blog! :) Xx
    Oja, wanneer komt skypen jou een keer uit? :D

  • 19 Oktober 2011 - 10:05

    Aline:

    Ha Irene, superleuk om je verhalen te lezen. Ik herkende je helemaal in je schrijfstijl, lekker sarcastisch , droge humor en heel nuchter (haha qua karakter dan he). Veel succes en veel plezier.

  • 19 Oktober 2011 - 22:28

    Irene:

    @Denies, m'n eerste werkdag was niet echt top.. ik moest de hele dag achter iemand aan lopen die daar niet op zat te wachten en verder kon ik echt niks doen :( dus ik ergerde me echt dood aan mezelf en alles en iedereen.. Maar ik hoop dat het snel beter wordt als ik zelf wat kan :p en ik voel me wel thuis in m'n huis, heb namelijk echt super leuke huisgenoten :) vooral Marek de Slowaak is super chill :P hij praat vooral in geluiden omdat hij niet zo goed Engels kan, dat is altijd super grappig :p En ik heb nu ook een roommate, een 30 jarig meisje/vrouw uit Zwitserland (Frans). Ze lijkt alleen nog minder dan 18, want gister wilden we een biertje kopen en toen vroegen ze of ze wel 18 was xD en ze had haar id niet bij zich, dus toen ze zei dat ze 30 was keken ze haar al helemaal wantrouwend aan xD
    En ik kan skypen tussen 12 en 16 uur, en 's avonds vanaf 23h!
    En maandag en dinsdag ben ik vrij, dus dan zou het de hele dag wel kunnen :)

    @Aline, hahaha bedankt! Ik vind het altijd moeilijk om te beginnen met m'n blog, maar als ik eenmaal begonnen ben gaat het vanzelf! :)

    Xxxxxxx

    Xxxxxxxx

  • 22 Oktober 2011 - 16:09

    Greetje:

    Irene!! Gaat het nu al beter op werk? Ik vond je blog weer geweldig om te lezen;) Heb hem de eerste dag gelezen, maar k was vergeten te reageren...dus nu komt het :p leuk dat je al zoveel vrienden maakt! Volgens mij heb je het al heel gezellig en het lijkt erop dat je leven behoorlijk paralel loopt aan dat van mij als je de hele week al naar de pub gaat. Ik hoop echt dat ik in januari kan komen om gezellig een paar dagen met je in de pub te hangen en onwijs veel lol te maken! Wil je voor mij aub een keer een engelse jongen lekker uitschelden met de zin: Rot op man kippensoep is veel lekkerder dan jij of iets dergelijks? Volgens mij is het zo grappig als ze de taal niet spreken... Heel veel succes met alles en je krijgt de groeten van Hajreta! xxx G

  • 24 Oktober 2011 - 14:17

    Irene Van Der Heden:

    Hahaha ja zal ik doen de volgende keer! Lijkt me inderdaad een goed plan, als hij niet toevallig Nederlands blijkt te zijn :p
    En ik heb net een niewe blog geplaatst, dus daar mag je leze hoe het nu op werk gaat..
    En jeeej doe de groeten terug aan iedereen op werk :)
    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Heee iedereen!

Zoals de meesten van jullie weten ga ik dit jaar niet naar school, maar naar Engeland om te werken.
Dit was eigenlijk niet mijn eerste plan, want ik wilde graag naar de Hotelschool.
Helaas was ik om een paar 'kleine' redenen afgewezen (te jong, te onervaren, te onzeker..)
Omdat ik deze school toch wel echt de leukste vind, koos ik ervoor om een tussenjaar te nemen en het volgend jaar nog een keer te proberen bij de selectiedagen.

En nu is het bijna zo ver, ik ga naar Engeland over minder dan een week!
Ik ga daar werken in het restaurant van hotel The Hermitage in Bournemouth.
Het lijkt me een geweldige ervaring en een goede kans om mijn afwijzingspunten te verbeteren (ouder word ik vanzelf natuurlijk, maar ervaring en meer zekerheid kan Engeland mij zeker bieden).

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel erg spannend.
Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje op reis ga en meteen op mezelf ga wonen.
Eng natuurlijk, maar ik kan ook niet wachten om eindelijk uit huis te gaan (sorry mam :p).

Nu nog wat voorbereidingen doen, en over een maand is het dan zo ver!
England, here I come!

Xxxx Irene

*extended version*

Ondertussen ben ik aangenomen op Hotelschool Maastricht, maar heb ik nog een paar maanden voor het begint. De studie start namelijk op 1 februari 2013. En omdat ik tot dan toch niets te doen heb en me thuis lichtelijk verveelde, besloot ik weer terug te gaan naar het immer gezellige Bournemouth!

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2012

I'm (finally) back!

06 April 2012

The adventures aren't over yet!

31 Januari 2012

Awesome life is awesome!

20 December 2011

December

24 November 2011

Sleepless in Bournemouth
Irene

Ik houd van het buitenland! Ik houd van reizen, nieuwe culturen, mensen en talen leren kennen. Via deze blog laat ik jullie weten watvoor avonturen ik beleef tijdens mijn grote reizen en stages en kan ik later teruglezen wat ik allemaal heb meegemaakt!

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 13786

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Madrid 2014-2015

09 Oktober 2011 - 08 Januari 2013

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Landen bezocht: