Dag Nederland, Hello England! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu Dag Nederland, Hello England! - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Irene Heden - WaarBenJij.nu

Dag Nederland, Hello England!

Door: cheerioirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

09 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Heee iedereen!

Vandaag is het avontuur dat mijn leven waarschijnlijk zeer zal veranderen begonnen. Op zich heeft het dat nu al gedaan, want tot nu toe had ik nog nooit alleen gereisd.. Vandaag ging ik helemaal alleen met het vliegtuig naar Londen Heathrow, en van daar uit met de bus naar Bournemouth. En ik heb het gehaald (jaja, zeer trots)

Jeffrey, Larissa, Myrna, Denise, Ida, Anna en natuurlijk mijn moeder, broer en broertje waren naar Schiphol gekomen om afscheid van me te nemen :) echt lief, maar helaas was ik zelf nogal laat waardoor er nog maar tijd was voor een kort afscheid.. Dit trouwens mede doordat mijn koffer 24.7 kg woog, ipv de toegestane 23 kg... Nu zit ik hier dus met nog maar 6 paar schoenen in plaats van 7 en ook een trui minder :p

Toen het afscheid was genomen en de koffer was ingeleverd had ik nog 7 minuten om bij gate D8 te komen voordat deze zou sluiten. Gelukkig was er een aardige mevrouw van de douane die me vooraan de rij liet plaatsnemen! Toen in 4 minuten half schiphol over gecrossed, en het gelukkig gehaald :D verder ging de vlucht echt heel snel, we waren er in 30-45 minuten ipv 75 :p toen moesten we dus nog een paar rondjes boven Londen vliegen voordat we konden landen.. Vervolgens had ik de bus snel gevonden en kwam ik aan in Bournemouth. Na een paar aardige mensen ontmoet te hebben (en een creep die me bestaarde en zei: 'looking good, love' altijd leuk..) nam ik de laatste bus naar de straat waar ik moest zijn. Daar aangekomen vond ik het huis binnen een kwartier, en ik belde aan. Maar! Geen gehoor (behalve een blaffend hondje).. en ook de telefoon namen ze niet op..

Toen, na een wel-verdiende pauze op mijn bank gemaakt van koffers en tassen belde ik aan bij de buren, die me onmiddelijk naar binnen haalden en vol stopten met toast, crumpets (geen idee wat het waren, maar het was heerlijk :D) en 'tea with a cloud of milk'(gross). Ook kreeg ik daar voor het eerst te horen dat ik weinig eet!! 8 toastjes en 2 crumpets zijn er blijkbaar niet genoeg. Ik heb daar ongeveer een uur gezeten en allerlei verhalen aangehoord over hoe geweldig Bournemouth wel niet is en dat ik het zeker naar mijn zin zal hebben! Ze vertelden me trouwens ook dat de buren, waar ik dus bij in huis zit, op vakantie zijn in Afrika tot morgen!! Toen ik dat hoorde was ik echt in shock en dacht ik sereius dat ik in het 'slaaphuis' zou moeten overnachten, maar gelukkig past de zus (die elk moment thuis kon komen) op het huis en was er wel een andere student uit Zwitserland die er gewoon woonde. Dus toen zij arriveerde kon ik eindelijk 'mijn' huis in. Echt een super leuk huis, super aardige zus, super aardige Zwitser en een super schattig hondje. Helemaal super dus :p
Ik heb hier een 2-persoons kamer met tv en wifi voor mezelf, dus dat zit wel snor xD

Morgen ga ik voor het eerst naar school (om een horeca-training te volgen voor een week) en ik word gebracht door Damian (de Zwitser) met de auto, dus mijn busangst kan ik morgen thuis laten :D

Nu ga ik lekker even chillen en zometeen al slapen, want ik ben kapot!

Xxxx en liefs uit Bournemouth!

  • 09 Oktober 2011 - 21:19

    Marlies:

    Crumpets, die had ik eerst ook, soort pancake maar dan anders toch? :D En klinkt leuk allemaal! :D Wel weer typisch dat je koffer te zwaar was, haha

  • 09 Oktober 2011 - 21:51

    Denise:

    Super!! :D
    Alvast een lekker begin gemaakt, superchill dat die mensen zo leuk zijn!
    En Wifi is ook geweldig, dan kunnen we gewoon whatsappen ^^!
    Sleep tight! Ben echt gebroken door dat schipholuitje vanmorgen haha
    Xx!

  • 10 Oktober 2011 - 07:13

    Milanne:

    Super dat je het zo super hebt! ;) Nog gereageerd op de 'looking good, love-man'?

  • 10 Oktober 2011 - 12:04

    Greetje:

    Super I, echt leuk om te lezen. Als je niet de hotelschool inkomt kun je altijd nog schrijfster worden;) Heb je lekker geslapen? Wat voor gehucht is bournemouth? En hoe was school? Veel liefs uit Leiden, Greetje

  • 10 Oktober 2011 - 14:23

    Irene:

    @Marlies, haha ja echt heh :p maar dat terwijl ik mn koffer de dag (en halve nacht) wel 20 keer heb gewogen thuis, en het elke keer precies onder de 23 zat... :(

    @Milanne, :p nee ik keek die gast (hij was maar 20-25 ofzo) zo aan van wtf donder op, en dat deed hij :D

    @Gree, haha nou ik wil geen schrijfster worden want daar heb ik geen fantasie voor :p
    En ik heb echt ontzettend slecht geslapen :( vroeg naar bed gegaan, maar uren wakker gelegen, en vervolgens om de 2 uur weer wakker :,(
    En Bournemouth is echt mooi! Ik heb de winkelstraat al gevonden, en ook de leuke barretjes/uitgaansgelegenheden (dankzij die Damian, die elke dag van de week uitging, totdat hij zn hand brak omdat hij te lam was :P) En school was super leuk! Echt leuke mensen :D heb gegeten met een Tsjech, een Fransoos en een Duits meisje :p heel gezellig :)
    xxxxxx

  • 11 Oktober 2011 - 16:15

    Andrea:

    Helloooo :)
    Goed dat je toch de vliegtuig gehaald hebt! ik had de mijne gemist omdat ik niet opzat te letten .. gheghe
    En mijn koffer was 24,1 en die mocht gewoon mee... ik had zo'n nieuwe machine en die slurpte mijn koffer gewoon mee haha:P
    Geniet er van! en geniet van de thee met melk.. ik ben al overgestapt naar thee met melk.. je went er snel aan.
    x0x0x Andreaa

  • 11 Oktober 2011 - 16:16

    Andrea:

    ik bedoel ik had mijn vliegtuig BIJNA gemist... oeps typ foutje

  • 14 Oktober 2011 - 14:23

    Herman:

    Komen er nog nieuwe updates? Ik zit netjes elke dag te kijken maar blijft vrij leeg hier :P
    Zal wel een goed teken zijn hè. Gr. H

  • 14 Oktober 2011 - 15:57

    Irene:

    Hee bro, als je gewoon links in het midden van deze pagina je mailadres invult, dan krijg je vanzelf een mailtje als ik een nieuwe blog heb gepost! en ik doe het waarschijnlijk gewoon een keer per week, anders wordt het zoveel en heb ik niks boeiends te vertellen :p xxxx

  • 15 Oktober 2011 - 15:50

    Greetje:

    Hey..als je iets nieuws schrijft, komt het dan automatisch op mijn FB?? En ik verwacht eigenlijk ook bijna elke dag iets, want ookal lijkt het voor jou niet boeiend, voor mij is dat het wel!! Ik kijk ook steeds, maar dan zie ik helaas niks! Hoe gaat het? Hoe is school en ben je al naar het hotel geweest? xxx

  • 15 Oktober 2011 - 19:57

    Irene:

    Als ik een nieuwe blog plaats, dan komt dat automatisch op de Facebookhoofdpagina! En ik beloof dat ik misschien waarschijnlijk morgenavond een nieuwe plaats :p xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Heee iedereen!

Zoals de meesten van jullie weten ga ik dit jaar niet naar school, maar naar Engeland om te werken.
Dit was eigenlijk niet mijn eerste plan, want ik wilde graag naar de Hotelschool.
Helaas was ik om een paar 'kleine' redenen afgewezen (te jong, te onervaren, te onzeker..)
Omdat ik deze school toch wel echt de leukste vind, koos ik ervoor om een tussenjaar te nemen en het volgend jaar nog een keer te proberen bij de selectiedagen.

En nu is het bijna zo ver, ik ga naar Engeland over minder dan een week!
Ik ga daar werken in het restaurant van hotel The Hermitage in Bournemouth.
Het lijkt me een geweldige ervaring en een goede kans om mijn afwijzingspunten te verbeteren (ouder word ik vanzelf natuurlijk, maar ervaring en meer zekerheid kan Engeland mij zeker bieden).

Ik heb er echt ontzettend veel zin in, maar ik vind het wel heel erg spannend.
Dit is de eerste keer dat ik in mijn eentje op reis ga en meteen op mezelf ga wonen.
Eng natuurlijk, maar ik kan ook niet wachten om eindelijk uit huis te gaan (sorry mam :p).

Nu nog wat voorbereidingen doen, en over een maand is het dan zo ver!
England, here I come!

Xxxx Irene

*extended version*

Ondertussen ben ik aangenomen op Hotelschool Maastricht, maar heb ik nog een paar maanden voor het begint. De studie start namelijk op 1 februari 2013. En omdat ik tot dan toch niets te doen heb en me thuis lichtelijk verveelde, besloot ik weer terug te gaan naar het immer gezellige Bournemouth!

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2012

I'm (finally) back!

06 April 2012

The adventures aren't over yet!

31 Januari 2012

Awesome life is awesome!

20 December 2011

December

24 November 2011

Sleepless in Bournemouth
Irene

Ik houd van het buitenland! Ik houd van reizen, nieuwe culturen, mensen en talen leren kennen. Via deze blog laat ik jullie weten watvoor avonturen ik beleef tijdens mijn grote reizen en stages en kan ik later teruglezen wat ik allemaal heb meegemaakt!

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 13781

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Madrid 2014-2015

09 Oktober 2011 - 08 Januari 2013

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Landen bezocht: