2 Continents, 3 Countries, 4 Days: Holiday Extreme - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Irene Heden - WaarBenJij.nu 2 Continents, 3 Countries, 4 Days: Holiday Extreme - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Irene Heden - WaarBenJij.nu

2 Continents, 3 Countries, 4 Days: Holiday Extreme

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

19 November 2014 | Spanje, Madrid

Lieve iedereen,

Hier even een tussentijdse update over mijn vakantieweekend in Sevilla, Gibraltar en Marokko!

Ik heb daar zoveel meegemaakt dat ik er een hele blog aan kan wijden, anders vergeet ik het zelf ook weer :p

Bianca, Ine, Alexandra en ik hadden via een Erasmus studentenaanbieding op Facebook een reis gevonden naar Gibraltar en Marokko van vrijdagochtend tot en met zondagavond. Zowel de hotelovernachtingen als alle tussen busreizen en alle maaltijden waren inclusief voor maar 189 euro. De opstapplaats was alleen in Sevilla en niet in Madrid, dus we moesten al eerder naar Sevilla. We wilden Sevilla ook nog zien, dus besloten we heel donderdag daar ook nog door te brengen. Ik had deze reis al geboekt voordat ik vrij had gevraagd op werk (heel handig), dus dat was nog even spannend. Gelukkig is mijn ene baas, Sr. Matilla, altijd heel aardig. Ik mocht van hem namelijk zowel donderdag als vrijdag vrij en ik hoefde geen dagen in te halen. Dat alles in zijn motto van: ‘Si quieres, peudes’. (Als je het wilt, dan kun je het).

Het avontuur begon dus allemaal afgelopen woensdagavond, na een dag gewerkt te hebben gingen we rond half 10 met de trein naar Sevilla. Het was ongeveer 2.5 uur rijden.
We kwamen om 1 uur aan en namen een taxi naar ons schattige hostel in het centrum van Sevilla. De volgende ochtend (donderdag) deden we een gratis walking tour die het hostel aanbood. Dat was heel interessant, we hadden een super enthousiaste gids genaamd Medi (like Medicin without sin, like Mediterranean without terranean, like Medieval without evil en zo had ie er nog 20). Hij beeldde de hele geschiedenis van Sevilla uit met behulp van ‘vrijwilligers’ . Zo werd ik als ‘vrijwilliger’ uitgekozen om met een of andere dikke rare Portugees te trouwens om uit te beelden waar het teken voor eeuwigheid voor staat in het symbool van Sevilla. Hoewel het vrijwel de hele dag (hard) heeft geregend hebben we veel geleerd en gedaan. 's Middags zijn we zelf nog de stad gaan verkennen en hebben we de avond afgesloten op een super luxe dakterras van een hotel dat uitkeek op de kathedraal. Sevilla is een hele mooie stad, ik was er een stuk enthousiaster over dan over Valencia.

De volgende ochtend (vrijdag) gingen we om 9 uur richting Gibraltar. Ik weet niet meer hoe lang de rit duurde, maar het was best lang. Het was heel gaaf om te zien, ver weg zagen we bergen en toen dook er opeens een enorme steile berg op vanuit het niets! Het leek wel alsof ie helemaal recht was aan een kant. Je kon ook allemaal gaten zien in de berg; allemaal oorlog tunnels die eindigden aan de buitenkant van de steile kant. Daar stonden vroeger allemaal kanonnen in!!

We hadden een extra tour geboekt naar de apenkolonie bovenop de ‘rots’ van Gibraltar (de enorme berg in Nederlandse begrippen). We gingen in busjes de berg op. We hadden een hele leuke Schotse gids die ons alles duidelijk uitlegde. Hij had het steeds over Gib in plaats van Gibraltar, dus zo noem ik het voortaan ook maar. Echt raar dat alles toch opeens zo Engels is in plaats van Spaans. En wat een fort is die berg van Gib! Naast de tunnels is de hele berg haast volledig hol van binnen. Er is ziekenhuis, plaatsen om te wonen en nog veel meer! Hij vertelde dat er meer plaats is in de berg dan erbuiten. Alle 30.000 inwoners van Gib passen erin. Helaas hebben we het alleen van buiten gezien, want we hadden weinig tijd. Reden om nog een keer terug te gaan!!

Bovenop de berg gingen we in een hele mooie grot met heel veel stalactieten genaamd St. Michael’s Cave. Daarbuiten waren de apen. Het waren echt vette beesten die de toeristen niet eens boeiend vonden. In de regels van Gib staat dat je de apen niet mag voeren en je kunt daar zelfs een boete van 4500 pond voor krijgen… De lokale gidsen en drivers kenden de apen persoonlijk en naar hen luisterden ze dus ook gewoon en die mochten ze wel voeren. Een man legde een pinda op mijn schouders en toen had ik opeens een hele dikke aap op mijn schouders!! Wat een chille beesten. Heel Gib was echt een awesome ervaring. Ik wist er eigenlijk niets van, maar nu wil ik er sowieso nog een keer heen.

's Avonds gingen we door naar Marokko. We namen met de hele groep de ferry vanaf Gib. De zee tussen Gibraltar en Marokko is maar 14 kilometer breed, dus je kon het al mooi zien liggen. Spanje heeft in Marokko ook nog 2 steden waarvan Cuena er 1 is. Daar kwam de ferry aan. Vervolgens reden we met de bus weer door naar Tangier. Daar zaten we in een 4 sterren hotel (klinkt mooier dan het was, ik denk dat de sterren daar eerder worden uitgedeeld dan bij ons). We kregen ons avondeten en zijn daarna meteen gaan slapen, want het was een vermoeiende dag en we hadden nog veel voor de boeg.

De volgende dag (zaterdag) reden we eerst een rondje om Tangier en gingen we vervolgens naar het strand om kameel te rijden! Heel leuk was het en ze gingen een stuk sneller dan de kameel waarop ik had gereden in Dubai, haha. Vervolgens reden we door naar Chefchaouen, the city of blue! Alle gebouwen waren daar (deels) blauw geverfd. Ze doen dat omdat helder blauw blijkbaar als anti muskieten kleur werkt. Heel mooi om te zien. Daar kregen we weer een rondleiding door de stad en door een weverij. Verder hadden we nog vrije tijd om inkopen te doen bij de lokale bevolking. Er werd ons verteld dat we bij alles konden afdingen, dus ik heb mijn onderhandel skills flink laten shinen. Onze Amerikaanse groepsgenoten konden er niks van en hebben voor alles de volle (toeristen) mep betaald :p 's Avonds zaten we weer in een ander hotel en gingen we uit eten in een restaurant met live Marokkaanse muziek. Daarna gingen we nog uit in een of andere Marokkaanse club, maar dat was niet veel soeps. De mannen waren creepy en waren echt door ons geobsedeerd. Opeens was het hoeren-uur en kwamen alle volslanke Marokkanse vrouwen met bijna niks aan binnen… Toen werd het helemaal raar. Gelukkig gingen we toen weer naar het hotel.

Tot slot gingen we zondag nog naar de markt van Tetuan. Daar hebben we rondgelopen en vervolgens gingen we nog naar een marktgebouw waar ze specerijen, zalfjes en allerlei genezende middelen verkochten. We kregen veel uitleg over allerlei producten, ik kreeg een nekmassage voor 3 euro en we hebben van alles gekocht. Ik heb bijvoorbeeld een Magic Lipstic aangeschaft die felgroen is, maar als je hem op doet wordt ie roze!

Daarna zijn we weer per bus naar de grens gereden en stapten we weer op de ferry. Daar waren nog flink wat problemen met de paspoorten van een deel van onze groep. Bij de laatste 20 mensen (van de 100) kwamen ze erachter dat de stempels niet correct waren. Die moesten dus nog 2 uur langer blijven.. Gelukkig reisde ik met mijn ID kaart en was er van stempels dus geen sprake. Op de ferry zaten we met een deel van het (sexy) Spaanse leger. Dat was ook leuk, haha!!

Vervolgens hebben we na een lange busreis nog een nachtje overnacht in Sevilla en zijn we op maandagochtend weer terug naar Madrid gegaan per trein. Na de lange vermoeiende dagen moest ik maandagochtend ongeveer meteen weer door naar werk.. Ik had er echt geen zin in. Het ging allemaal niet zo goed en ik was er ook echt niet bij met mijn hoofd. Toen opeens na de lunch werd Lonneke helemaal niet lekker en mocht ze naar huis. Onze baas, Marcelo, vroeg of ik haar naar huis wilde brengen. Zo gezegd, zo gedaan en ik hoefde vervolgens ook niet meer terug te komen! Lucky me!!

Zo dat was alle info van dit weekend. Het was een hele gave ervaring en ik ben zeer blij dat ik het gedaan heb. Het was het geld zeker waard! Ik heb nog nooit zoveel gedaan in 4 dagen :)

In mijn volgende blog zal ik weer schrijven wat ik allemaal heb gedaan in Madrid de afgelopen weken, ook dat is namelijk zeer veel!!

Xxxx Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik houd van het buitenland! Ik houd van reizen, nieuwe culturen, mensen en talen leren kennen. Via deze blog laat ik jullie weten watvoor avonturen ik beleef tijdens mijn grote reizen en stages en kan ik later teruglezen wat ik allemaal heb meegemaakt!

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 13766

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Madrid 2014-2015

09 Oktober 2011 - 08 Januari 2013

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Landen bezocht: