City trips, Salsa en Ebola - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Irene Heden - WaarBenJij.nu City trips, Salsa en Ebola - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Irene Heden - WaarBenJij.nu

City trips, Salsa en Ebola

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

13 Oktober 2014 | Spanje, Madrid

Lieve iedereen,

Ik ben ondertussen alweer meer dan 6 weken in Madrid en het is alweer een maand geleden dat ik een blog heb geschreven, dus ik zal proberen te herinneren wat ik allemaal heb meegemaakt de laatste vier weken!
De vele gezellige avonden die ik hier uit eten ga met vrienden zijn voor mij nu echt al een dagelijkse gewoonte geworden. Er zijn weinig dagen dat ik in mijn kamer zit. Ik heb me nog niet alleen gevoeld hier, waar ik eerst wel bang voor was. Ik ben echt heel blij met mijn huis en huisgenoten. Het ligt op zo’n goede locatie midden in het centrum dat we overal lopend naartoe kunnen. Daarom gaan we ook zo vaak uit eten, doen we ’s avonds een drankje, shoppen we na werk of gaan we ’s avonds uit. Een geweldig leven tot nu toe! Verder wil ik zoveel mogelijk weekend tripjes maken nu ik hier ben. Over een maand gaan we met een Erasmus tour in vier dagen naar Sevilla, Gibraltar en Marocco. Ik heb er nu al veel zin in!! Verder willen we nog een weekendje naar Lissabon en misschien nog een stad in Spanje.

Daarnaast ben ik tot nu toe een paar weken geleden met Ine, Bianca (huisgenoten), Morgaine, Alexandra en Jenna (vrienden) een weekendje naar Valencia geweest. Lekker 4,5 uur in de bus gezeten en iedereen om ons heen geërgerd met ons zingende en schreeuwende enthousiasme. In Valencia zaten we in een hostel voor 9 euro per nacht. We hadden onze eigen kamer en alles was prima geregeld. De eerste dag in Valencia zijn we onder andere lekker bijgebronsd op het strand. Verder zijn we uit gegaan naar de ‘place to be’ wat een of andere drugs club was waar het 10 graden was en waar de wc’s voor algemeen gebruik waren, er alleen een wcpot aanwezig was (geen wc bril, papier of slot) en de dj liedjes draaide die overgingen van Rammstein naar Michael Jackson naar een romantisch liedje en vervolgens naar een of ander elektronisch deuntje dat zo snel ging dat niemand wist wat ie er mee aan moest en maar stilstaand afwachtte tot er iets beters kwam. Dat kwam helaas niet. Na deze interessante ervaring hebben we overdag veel sightseeing gedaan en al ons geld uitgegeven tijdens het shoppen. Ook hadden we fietsen gehuurd waarmee we de hele stad verkenden. Dat ging niet zo veilig op z’n Nederlands via fietspaden, maar vooral over stoepen, door steegjes, dwars overstekend over wegen met auto’s en door spookrijdend door het park. Ik ben blij dat we nog leven!
Valencia zelf vond ik niet zo’n leuke stad, ik had een historische stad verwacht maar het was daarentegen juist heel modern.. De futuristische gebouwen waren leuk om te zien, maar verder vond ik de hele stad niet zo interessant. We waren dan ook eigenlijk echt blij dat we weer terug konden naar Madrid!

De volgende ochtend was iets minder leuk, aangezien ik na dat weekend zonder slaap om 9 uur weer stralend in mijn nieuwe department mocht beginnen. Dit keer sta ik voor 4 weken in de receptie. De eerste dag was slopend lang en saai. Ik heb de hele dag toegekeken hoe anderen hun werk deden. De dagen erna gingen beter. Ik leerde hoe ik mensen moest inchecken en mocht meer kleine klusjes doen. Verder ben ik blij dat ik niet de rest van mijn stage periode in de receptie werk, want wij als stagiaires mogen heel veel dingen niet doen. Iedere receptioniste heeft bijvoorbeeld zijn eigen computer inlog gegevens die ik niet mag gebruiken zonder toezicht omdat zij verantwoordelijk zijn voor wat er gebeurt en daarnaast beheert ook iedere receptionist(e) zijn/haar eigen geld. Dat betekent dat ik bijvoorbeeld geen wisselgeld kan geven aan gasten en ook de hele check out niet mag doen… Dat vind ik wel jammer, want nu ben ik belemmerd tot het invoeren en registreren van allerlei gegevens en sometimes de check in. Gelukkig zit ik vaak in de back office als ik op de computer werk en daar zit ook Peggy (een Nederlandse vrouw die al 9 jaar als Westin Host werkt in het hotel). Zij is echt heel leuk en super gezellig.

Afgelopen weekend ben ik met Alexandra, Ine en een vriendin van haar met Peggy naar Chanclach, een Spaanse Salsa middag, gegaan. Dat was in een oud markt gebouw waar in het midden van het gebouw een Salsa dj is en iedereen danst . Dat was echt een super gave ervaring. Peggy kan heel goed dansen, dus nu heeft ze aangeboden om ons les te geven. Mijn doel is dan ook dat ik Salsa beheers als ik terug kom naar Nederland!

Verder ben ik het afgelopen weekend met 2 andere Nederlandse meisjes van de Hotelschool in Den Haag die ook stage lopen in het Westin Palace naar het attractiepark in Madrid geweest. Het ligt in een super groot ‘park’ dat vroeger het jachtgebied van de Royal Family was. De achtbanen daar waren allemaal opgevoerd. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en ik weet zeker dat dit in Nederland niet toegestaan zou zijn! Ik had na thuiskomst een blauwe plek zo groot als een appel op mijn arm. Daar kikker je dus niet erg van op. Het was wel vet though, een achtbaan ging recht omhoog en vervolgens over in allerlei loopings. Niet geschikt voor mensen met een kater.

Tevens word ik steeds blijer met mijn Spaans. Ik was eerst van mening dat ik niet zo snel leerde als dat ik zou willen, maar ik begin het toch aardig goed onder de knie te krijgen. Zeker het verstaan kan ik nu goed, vandaag kreeg ik nog een compliment dat ik veel begrijp als ze in het Snelspaans tegen me praten. Het antwoorden gaat nog steeds niet echt vloeiend en ik moet veel woorden in het Engels zeggen, maar poco a poco word ik toch steeds ervarener.

Tot slot breng ik ook Ebola even aan het licht. Ik leef nog, ben nog niet besmet en voel me prima. Iedereen maakt hier zo’n drama van de besmetting van de verpleegster. Men denkt dat het zich nu snel zal verspreiden. Op werk hielden ze dagen lang elk half uur een vergadering/presentatie over dat we ons geen zorgen moesten maken, dat de schoonmaaksters alle algemene afdelingen wat beter schoon moeten maken (de hal, de trappen) en dat wij in de receptie de mensen uit Afrika nog gewoon in moeten checken. Ik hoop dat er niet nog meer mensen besmet raken, anders laten ze me nooit meer uit Spanje vertrekken………

Jullie horen er meer over in de volgende episode van Irene’s blog!

Xx Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik houd van het buitenland! Ik houd van reizen, nieuwe culturen, mensen en talen leren kennen. Via deze blog laat ik jullie weten watvoor avonturen ik beleef tijdens mijn grote reizen en stages en kan ik later teruglezen wat ik allemaal heb meegemaakt!

Actief sinds 04 Okt. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 13754

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Madrid 2014-2015

09 Oktober 2011 - 08 Januari 2013

Bournemouth 2011-2012-2013 *extended*

Landen bezocht: